-

Nieuwste

Monique moet traplift gebruiken vanwege zwakke hakken

Monique

Monique Westenberg vroeg haar volgers nog maar eens om hulp. Omdat haar hond niet meer zelfstandig de trap op kan, heeft ze een traplift nodig. “Dit is geen grap, want ze slaapt naast me en dat wil ik ook zo houden”, vertelt ze.

Zwakke hakken

Monique steekt van wal: “Mijn meisje loopt weer heel slecht sinds een week en gaat zo onder narcose om een cortisone injectie te krijgen in haar hak. Kan je mij weer opvegen natuurlijk. Blijft zo lastig met haar zwakke hakken.”

Omdat het diertje niet meer zelfstandig de trap op kan lopen, moet Monique haar steeds oppakken. “Iedere dag de trap op en af tillen is voor mijn eigen rug ook niet bevorderlijk. Soms probeer ik het met een sjaal, maar is niet altijd een succes.”

De ideale oplossing is dus een traplift. Daarom vraagt ze of er iemand voor haar een traplift zou kunnen maken. Monique ziet geen andere oplossing. Het beestje slaapt immers naast haar en dat wil ze zo houden.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder