Nieuwste
Kabinet kondigt extra coronamaatregelen aan
Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge zegt dat het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen sneller oploopt dan gedacht. Daarom overweegt het kabinet nieuwe coronamaatregelen. Het Outbreak Management Team is om een advies gevraagd. De persconferentie is vervroegd naar volgende week dinsdag.
De minister legt uit: “We zien namelijk dat we al een hoge vaccinatiegraad hebben, 87 procent van de volwassen mensen heeft zijn eerste prik al gehad, maar we zien ook, 13 procent van de mensen die niet gevaccineerd is. Als je kijkt in de ziekenhuizen is die situatie precies andersom.”
Niet-gevaccineerde mensen
De Jonge zegt dat corona nu een epidemie is van niet-gevaccineerde mensen die elkaar onderling meer besmetten. Het draagvlak voor beperkingen voor gevaccineerde personen is echter nihil. “Intussen zien we dat als we geen maatregelen nemen, de zorg wordt overlopen, dat uw operaties en de operaties van uw familieleden en andere mensen die gevaccineerd zijn mogelijkerwijs worden uitgesteld.”
Dilemma
De minister ziet zich voor een dilemma geplaatst en zegt dat het geen makkelijke keuzes zijn. “Je wil niet onnodig maatregelen opleggen die beperkend zijn in economische zin. Hoe eerlijk is het om maatregelen te nemen die de héle samenleving treffen?”, bekent hij. Volgende week dinsdag weten we wat de nieuwe coronamaatregelen zijn.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.