Nieuwste
Rutte weigert te reageren op uitspraak Derksen dat Nederland k*tland is geworden
Premier Mark Rutte weigert te reageren op de uitspraak van Johan Derksen dat Nederland een k*tland is geworden.
Hart van Nederland deed een bevraging en daaruit blijkt dat zeventig procent van de Nederlanders het met Johan eens is.
Johan Derksen vindt het belachelijk dat hij gewaarschuwd is door justitie over een ernstige dreiging, maar dat ze hem niet kunnen beveiligen wegens een gebrek aan middelen. Daarom moet John de Mol de beveiliging voor de voetbalanalyticus betalen. De kopschoppers die op Mallorca een jongeman doodschopten krijgen wel beveiliging. Johan zei boos: “Wat een k*tland zitten we in, man!”
Nederlands zijn het daarmee eens
Uit onderzoek van Hart van Nederland blijkt nu dat maar liefst zeventig procent van de Nederlanders het hiermee eens is. Het medium concludeert: “De uitspraken van Derksen lijken te passen in een patroon van toenemende onvrede over de gang van zaken in Nederland.”
Verslaggever Sam Hagens van Hart van Nederland legde de vraag voor aan premier Mark Rutte.
‘Sorry, ik heb vakantie!’
Of hij de hashtag Nederland k*tland had meegekregen? Rutte: “Sorry, nee, andere vraag.” De verslaggever dringt aan: “Er is afgelopen vrijdag een panelonderzoek gedaan door Hart van Nederland en 70 procent van de Nederlanders vindt – sorry weer voor het taalgebruik – een k*tland is geworden.”
Rutte geeft echter geen krimp. Hij wimpelt de vraag af: “Sorry, ik ga nu geen andere vragen dan over het virus beantwoorden. Ik heb ook vakantie en over dat soort dingen praten we weer als iedereen terug is van vakantie. Ik beperk me nu echt even tot corona. U zult het even moeten doen met mijn antwoorden.”
70% van de Nederlanders vindt dat Nederland een #kutland geworden is, maar Rutte wil daar nu niet op reageren: “Ik heb ook vakantie en over dat soort dingen praten we weer als iedereen terug is van vakantie.” @HartvNL pic.twitter.com/LuKG1VI5p6
— Sam Hagens (@SamHvNL) August 2, 2021
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.