Nieuwste
BREAKING: RTL-baas geeft langverwachte update over toestand Peter R. de Vries
RTL Boulevard-directeur Peter van der Vorst gaf deze avond tijdens RTL Boulevard een langverwachte update over zijn toestand.
De aflevering stond overigens helemaal in het teken van de neergeschoten misdaadjournalist. Van der Vorst gaf mee dat Peter R. de Vries nog altijd voor zijn leven vecht. “Om dat hardop uit te spreken, dat is nog steeds ongelooflijk. We bidden met zijn allen voor een wonder.”
Presentatrice Marieke Elsinga had het bij aanvang zichtbaar moeilijk. Ze stak van wal: “Dit is een bijzondere uitzending, vanavond zal een moeilijke uitzending worden.” Marieke stond gisterenavond nog samen met De Vries in de studio. Zij was dus een van de laatsten die de journalist zag voor de schietpartij.
Snel de deur uit
Medepresentator Luuk Ikink doet het relaas van de noodlottige avond. “Wij stonden hier gisterenavond na afloop nog wat na te kletsen. Peter is iemand die snel weggaat. Die is de deur uitgegaan en naar de parkeergarage gelopen. Achter hen liepen nog wat collega’s aan.”
Even later kwam er plotseling een medewerker de studio binnengerend. Luuk vervolgt: “En die schreeuwt hard: Peter is neergeschoten. Enorme paniek bij ons. Mensen gingen rennen, wilden bellen. We wisten gewoon even niet wat we moesten doen. Een minuut lang. We zijn toen met een aantal collega’s die kant op gelopen, om te kijken of we iets konden doen, weten wij veel.”
De presentator zegt dat bij iedereen een gevoel van machteloosheid en ongeloof overheerste. “Wij zijn teruggelopen, je kunt ook niets doen. Je wilt heel graag iets doen, maar dat gaat niet.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.