-

Nieuwste

Hugo de Jonge zwaar bezorgd over snelle stijging nieuwe besmettingen

Hugo de Jonge

Minister Hugo de Jonge maakt zich ernstig zorgen over de snelle toename van het aantal dagelijkse besmettingen. Hij wil weten of dit komt doordat mensen zich meer laten testen of doordat er daadwerkelijk meer besmettingen zijn.

De minister zegt: “Je moet waakzaam zijn.” Uit een eerste analyse blijkt dat er vooral meer jongeren besmet raken. Dat heeft te maken met het feit dat deze groep nog maar beperkt gevaccineerd is. Hopelijk blijft de verspreiding binnen de perken. De Jonge licht toe: “We hebben ons écht zorgen te maken als de infecties zich weer gaan vertalen in ziekenhuisopnames. We houden heel goed de vinger aan de pols.”

Meteen ingrijpen

Het kabinet is in staat om snel in te grijpen als het uit de hand loopt. “Het crisiskabinet blijft twee keer per week bijeen komen.” De minister is ervan overtuigd dat het aantal besmettingen ook te maken heeft met het gedrag van mensen. Die zouden zich minder goed aan de basisregels houden. Daarover zegt hij: “Maar als we vervolgens de maatregelen die we nog wel hebben – namelijk de anderhalve meter – enorm laten versloffen, dan zie je dus de stijging die je hebt gezien.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder