-

Nieuwste

Meilandjes komen belofte naar Nadège toe wéér niet na

Meilandjes

In Chateau Meiland zagen we dit voorjaar dat Nadège weer met de Meilandjes contact had opgenomen. Erica en Martien beloofden een bakje koffie met haar te drinken, maar daar is nog niets van in huis gekomen.

In Weekend onthult de voormalig huishoudster dat ze nog altijd niets gehoord of gezien heeft van de familie Meiland. Ze laat weten: “Ik ben niet uitgenodigd voor de koffie. Dat vind ik jammer, ik had ze graag willen zien.”

Meilandjes moeten initiatief nemen

Nadège vindt dat het initiatief van de kant van de Meilandjes moet komen. “Ik wacht tot hij contact met me opneemt”, klinkt het bitter. Op Maxime moet ze alleszins niet rekenen. De blondine liet verstaan dat zij totaal niet zit te wachten op een verzoening met Nadège.

No hard feelings

Nadège antwoordt: “Ik wist dat ze me niet meer aardig vindt. Ze wil me niet meer zien, maar ik vraag me af waarom.” Ze koester echter geen wrok jegens de familie Meiland. De voormalig huishoudster feliciteert hen zelfs met hun nieuwe woning in Noordwijk. Ze geeft aan dat ze ontzettend blij is voor hen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder