-

Nieuwste

Monsterfiles bij IKEA en Primark, maar concerten zijn verboden

wachtrijen bij winkels

Mensen kunnen vanaf vandaag weer gewoon naar de winkel zonder een afspraak te maken. Uiteraard gaat dat gepaard met een enorme drukte. In enkele grote steden stonden lange wachtrijen voor de winkels. Andere winkels hanteren het principe dat een klant pas binnen mag als de andere weer buiten is.

Bij de IKEA in Barendrecht was het drummen om binnen te mogen. Winkels mogen per 25 vierkante meter slechts één klant ontvangen. Ook bij talrijke kledingwinkels in Rotterdam was er een grote drukte te bespeuren en bij Primark stonden er eveneens lange wachtrijen tot achter de hoek.

In Den Haag namen winkels voorzorgsmaatregelen met tape op de grond en hekken. Vooral bij de grote ketens staan mensen aan te schuiven om binnen te mogen.

RTV Rijnmond en diverse mensen melden op Twitter dat IKEA Barendrecht overrompeld is. IKEA laat weten dat ze alles in goede banen leiden met dranghekken en borden die aangeven om anderhalve meter afstand te houden.

Columnist Nico Dijkshoorn legt de vinger op de wonde en zegt dat dit de kromheid van het coronabeleid aantoont. Hij schrijft op Twitter: “Rij van 150 meter voor de Mega Primark, gekkenhuis bij IKEA, in de rij bij de terrassen, maar museumbezoek en concertbezoek vindt deze regering blijkbaar levensgevaarlijk.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder