Nieuwste
Kabinet zet licht op groen voor heropening terrassen op 28 april
Het kabinet geeft dinsdag een persconferentie over de aangekondigde versoepelingen. Dat kondigde Minister Hugo de Jonge vandaag aan na overleg met zijn collega’s. Haagse bronnen bevestigen dat de versoepelingen er gewoon komen.
Dat betekent het einde van de avondklok en de heropening van de terrassen op 28 april. Het kabinet zet daarmee eindelijk het licht op groen voor de langverwachte versoepelingen en de eerste stap naar de opening van de samenleving.
De heropening van de terrassen wordt wel aan een eindtijd gekoppeld. Ook zal dit een zwaardere tol eisen van de handhavers. Minister Ferd Grapperhaus zal deze aspecten bespreken met de burgemeesters van het Veiligheidsberaad.
Andere versoepelingen zijn dat mensen weer naar de winkel mogen zonder vooraf een afspraak te moeten maken. Winkels dragen de verantwoordelijkheid om niet teveel mensen tegelijk binnen te laten. De bezoekersregeling gaat van één naar twee.
Mits de cijfers gunstig evolueren gaat de samenleving tegen augustus helemaal open in vijf stappen. Een en ander hangt af van de verdere daling van het aantal ziekenhuisopnames. De druk op de ziekenhuizen is nog altijd groot. De Jonge omschrijft de evolutie van de voorbije dagen belangrijk, maar wilde nog niet vooruitlopen op de persconferentie van dinsdag.
Minister Tamara van Ark van Medische Zorg bevestigt dat het aantal ziekenhuisopnames inderdaad in gunstige zin evolueert.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.