-

Nieuwste

PEILING: 80 procent Nederlanders eist ontslag premier Rutte

Rutte aftreden

Mark Rutte maakte een heel slechte beurt de voorbije dagen. Reden daarvoor was de commotie rond Pieter Omtzigt. Uit gelekte documenten bleek dat er gesproken was met de verkenners om Pieter Omtzigt een andere functie toe te bedelen. Aanvankelijk deed Rutte of zijn neus bloedde en ontkende alles. Achteraf kwam hij dan zeggen dat hij het zich ‘verkeerd herinnerde’ en dat zorgde alleen nog maar voor meer verontwaardiging.

Uit een poll van Hart van Nederland onder 1.400 personen bleek al dat 62 procent van de Nederlanders vindt dat Rutte moet aftreden. 30 procent vindt dat hij mag aanblijven.

De premier besloot ondertussen om niet af te treden. Hij zal de komende tijd hard moeten vechten om het geschonden vertrouwen te herstellen.

Uit een nieuwe poll van TrendNieuws blijkt dat maar liefst 82,3 procent minder vertrouwen heeft in Rutte. 14,49 procent van de respondenten geeft aan dat hun vertrouwen in Rutte hetzelfde is gebleven. 3,21 procent zegt dat ze precies meer vertrouwen in hem hebben. Er reageerden ruim 900 personen op de peiling.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder