Nieuwste
Katja Schuurman in de bres voor Bilal: ‘Geen sprake van kwaad opzet’
Bilal Wahib belandde vorige week in het oog van de storm nadat hij een 12-jarige jongen live vroeg om zijn geslachtsorgaan te laten zien. De zanger en acteur moest het bekopen met een platencontract en een televisieprogramma. Zelfs spreekt hij over een misplaatste grap waarvan hij veel spijt heeft. Nu springt Katja Schuurman in de bres voor de verbrande Bilal.
Katja vindt de reacties op de rel overdreven. De actrice legt zelfs uit hoe de grap dan wel begrepen moet worden. Ze geeft aan: “Met de grap ‘kan je je piemel laten zien?’ wordt bedoeld: ‘Kan je je piemel laten kijken?’ Met ogen dus.” Katja zegt dat het weliswaar een slechte grap is, maar vindt het geen kinderporno. De brunette gaat verder: “Zullen we ons weer wat meer verdiepen in de nuance en de feiten? Durft iemand het ook op te nemen voor het andere slachtoffer in deze?”
Katja Schuurman zegt nog: “Als je het gehele verhaal kijkt, zie en hoor je dat Bilal probeert grappig te zijn. Van kwade opzet is geen sprake. Het is dom, zeer onhandig en bovendien niet grappig. Ik hoop van harte dat het jongetje niet gepest zal worden.”
Na de video is Bilal meteen opzij geschoven door zijn platenlabel Top Notch, de Edison Pop Awards, BNNVARA en zelfs Instagram schorste zijn account levenslang. De actrice vindt dat niet terecht en vraagt om Bilal niet meteen te veroordelen. “Zullen we proberen ons eerst iets meer te verdiepen in verhalen voordat we over elkaar heen buitelen met verwijten en oordelen?”, vraagt ze zich hardop af.
Niet meelopen
Aanvankelijk was Katja bang om haar mening te geven. Ze vreesde zelf de lelijkste verwijten over zich heen te krijgen. Ze schrijft: “Ik wil eerlijk durven blijven zijn, niet klakkeloos meelopen en meeschreeuwen achter ophef.” Katja zegt dat ze de acteur niet persoonlijk kent, maar wel met hem meeleeft omdat hij zo aan de schandpaal genageld wordt. Ook wil ze het opnemen voor de 12-jarige jongen die hier helemaal niet om gevraagd heeft.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.