Nieuwste
Ikea gooit deuren toch open voor klanten
Meubelgigant Ikea gaat dan toch openen. Vanaf dinsdag laat de meubelwinkel 50 klanten toe per drie kwartier.
Een woordvoerder legt uit: “We bieden de tijdslots aan voor klanten die gebruik willen maken van onze planservices, bijvoorbeeld voor keukens en voor klanten die willen winkelen op afspraak. Producten retourneren is nog niet mogelijk. Uiteraard is winkelen op afspraak alleen mogelijk met inachtneming van alle maatregelen en een gezondheidscheck vooraf.”
Geen uitzonderingen
Winkelen mag met maximaal één persoon. Ikea duldt geen enkele uitzondering. Dus ook niet voor kinderen en baby’s. De klanten worden hiervan vooraf op de hoogte gebracht. Ook krijgen ze een briefing over de maatregelen en richtlijnen. De woordvoerder voegt er nog aan toe: “Het winkelen op afspraak willen we voornamelijk aanbieden aan klanten die de behoefte hebben om bijvoorbeeld een bank uit te proberen of een keukenkastje te bekijken.”
Aanvankelijk besloot Ikea om niet mee te doen aan winkelen op afspraak. Na de versoepeling hapt de meubelzaak toch toe. Daarover vertelt de woordvoerder: “Het is slechts een fractie van hoeveel klanten we normaliter verwelkomen op een dag. Met gemiddeld 25.000 vierkante meter per winkel zetten vijftig klanten per keer nog steeds weinig zoden aan de dijk. We blijven streven naar een volledige heropening.”
Vrijdag volgt er uitspraak in het kort geding tegen de Staat vanwege branchevereniging INretail. De vereniging eist een volledige heropening van de winkels.
Nu je hier toch bent, moet je zeker ook dit artikel lezen over de plantaardige balletjes van de meubelgigant.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.