-

Nieuwste

Meghan beschuldigt Brits koningshuis van racisme: ‘Zorgen over huidskleur Archie’

Meghan

In het interview met Oprah Winfrey namen prins Harry en Meghan Markle geen blad voor de mond. Ze vertelden dat leden van het Brits koningshuis zich zorgen maakten over de huidskleur van hun zoontje Archie. Er zijn vragen gesteld over hoe donker hij zou zijn.

Markle zegt dat er gesprekken waren waarin royals zich zorgen maakten over hoe donker Archie zou zijn na zijn geboorte. Harry was bij die gesprekken aanwezig, maar wilde niet zeggen wie deze zorgen uitte. Prins Harry onthult: “Dat zal ik nooit delen, maar destijds vond ik het erg ongemakkelijk en was ik geschokt.”

Titel afgepakt

Archie kreeg na zijn geboorte ook niet de titel van prins. Het koppel wilde dat eigenlijk ook niet, maar hun zoon kreeg zelfs niet de kans. Daarover vertelt Markle: “Toen ik zwanger was vertelden ze me dat ze de regels wilden aanpassen. Ik vind niet dat ze het recht hebben om zijn titel af te pakken. Maar ze wilden niet dat mijn kind een prins of prinses zou worden. In de laatste maanden van mijn zwangerschap begrepen we dat hij ook geen beveiliging zou krijgen.”

Niet beschermd

Markle zegt dat ze zich zelf ook nooit beschermd voelde door het koningshuis. De hertogin van Sussex legt uit: “Het is niet dat we wilden dat hij een prins werd, maar als het afpakken van zijn titel zou betekenen dat ze niet voor hem wilden zorgen, is dat een ander verhaal. We willen dat onze zoon veilig is.” Markle gaat nog een stapje verder: “En dat niet alleen, het werd duidelijk dat naarmate de situatie verslechterde, ze bereid waren te liegen over mij om andere leden te beschermen.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder