Nieuwste
De Jonge drukt hoop horeca de kop in: ‘Terrassen komende weken niet open’
Minister Hugo de Jonge drukt de hoop van de horeca de kop in. De komende weken mogen de terrassen van cafés en restaurants zeker niet open. Er is geen ruimte voor meer versoepelingen.
Het kabinet gaf enkele sectoren wat meer ademruimte, maar verdere versoepelingen komen er niet. De Jonge zegt: “Laten we nou verstandig zijn. Behoedzaam, stap voor stap. Maar niet onverhoeds en de snelste route terug naar af kiezen. Dat is onverstandig.”
Een actiegroep van 65 afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland is helemaal klaar met de maatregelen. Het water staat hen aan de lippen. Daarom willen ze de terrassen op 2 maart openen. Ze vinden de regels voor buitenruimtes onzinnig. Parken zaten de vorige dagen immers boordevol etende en drinkende mensen.
De minister heeft begrip voor de frustratie van de horecaondernemers, maar zegt dat het niet het ogenblik is om de teugels te laten vieren. De Jonge pleit voor een strengere handhaving in de parken.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.