Nieuwste
Rogier compleet berooid na scheiding met Frank?
De scheiding tussen Frank en Rogier is zo goed als rond. Ook de financiële zaakjes zijn geregeld. Rogier is echter heel erg geschrokken. Hij krijgt namelijk geen cent.
Na een heleboel gedoe zijn Frank en Rogier definitief uit elkaar. Frank zegt dat het wispelturige gedrag van Rogier hem bijna de kop kostte. Aan Weekend onthult Frank: “Het was al sinds de zomer niet meer gezellig thuis. Vrienden bleven ook weg. Ik ben een oude man en dacht: heb ik nou zo hard gewerkt om deze ellende in mijn huis te hebben.”
Rogier berooid
Frank zit er warmpjes in en maakt zich geen zorgen over de financiële kant van de zaak. Rogier komt van een kale kermis terug. De stylist dacht dat het vermogen gewoon verdeeld zou worden. Verkeerd gedacht.
Frank legt uit: “Nee, natuurlijk zijn we niet in gemeenschap van goederen getrouwd! Je denkt toch niet dat ik gek ben? Je hebt daar keihard voor gewerkt, wie weet holt iemand de volgende dag wel naar een ander.”
Dat was een zware mokerslag voor Rogier. Frank: “Alleen, Rogier wist niet dat hij nergens recht op had. Hij had er nooit naar gevraagd en is enorm geschrokken toen hij navraag bij de notaris ging doen hoe de situatie ervoor stond bij een scheiding.”
Geen partneralimentatie
Frank wist hoe de zaakjes in mekaar zaten. Rogier kwam compleet uit de lucht vallen. “Ik zei, ‘Ja jongen, bij jou in de familie is dat allemaal niet zo geregeld, maar bij ons in de familie trouwen we niet in gemeenschap van goederen. Wij trouwen met onze eigen spullen”, zegt Frank fijntjes.
Of hij partneralimentatie gaat betalen? “Waarom zou ik, hij verdient toch zijn eigen geld?”, zegt Frank stellig.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.