Nieuwste
Spleetogen-fragment uit Wie is de Mol? geknipt wegens racisme
AVROTROS knipt een fragment uit Wie is de Mol? van zaterdagavond. Mensen vonden het racistisch dat kandidaten spleetogen maakten om Gangnam Style uit te beelden. Zondag laat de omroep weten zich te schamen voor de beelden en biedt excuses aan.
De deelnemers moesten in een opdracht liedjes uitbeelden. Journaliste Charlotte Nijs maakte spleetogen om Gangnam Style uit te beelden. Marije Knevel van LINDA.nl deed dit vervolgens na. Kijkers konden er niet om lachen. Op Twitter kregen ze de wind van voren en meerdere mensen noemden het racistisch.
AVROTROS reageert: “De kandidaten kwamen er direct na het spel op terug omdat ze zich realiseerden dat dit kwetsend is. Het gehele fragment had niet in de uitzending mogen komen.” De omroep gaat de aflevering zo snel mogelijk aanpassen.
Dit bericht bekijken op Instagram
Knevel verklaart op Instagram: “Tijdens de o zo hysterische muziekuitbeeldopdracht maakte ik van mijn ogen spleten omdat ik nadeed wat ik zag gebeuren, en daarbij zeg ik ‘Dit kan echt niet’ tegen degene naast mij. Want dit is racistisch en niet een grap.” Ook zij vindt dat het fragment nooit uitgezonden had mogen worden. “Mijn excuses aan degenen die ik hiermee heb gekwetst”, klinkt het nog.
Dit bericht bekijken op Instagram
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.