Nieuwste
Overleg avondklok afgelast wegens verwacht winterweer
Het geplande Catshuisoverleg van zondag is afgelast wegens het verwachte winterweer. Het kabinet en RIVM-baas Van Dissel gaan nu maandag vergaderen over de eventuele verlening van de avondklok.
De bedoeling is om begin komende week een beslissing te nemen over de maatregel van de avondklok. Het Catshuisoverleg was bedoeld om alvast de nodige voorbereidende gesprekken te voeren. Die bijeenkomst is nu geschrapt wegens het verwachte winterweer. De betrokkenen laten weten dat het niet mogelijk was om een andere locatie te kiezen.
Verlening avondklok
Bij een verlenging van het avondklok volgt er eerst een debat in de Tweede Kamer. Woensdagochtend om 4:30 uur loopt de avondklok af. De Kamer kan dinsdag een debat voeren over de verlening van de maatregelen. Het lijkt erop dat er inmiddels een meerderheid is voor deze verlenging.
Het kabinet hoopte eerder nog op een afschaffing van de avondklok, maar dat zit er wellicht niet aan te komen. Rutte vertelde donderdag in de Tweede Kamer: “Ik vrees het ergste. Het ziet er niet goed uit.” Dat heeft alles te maken met de verspreiding van de Britse variant van het coronavirus in Nederland.
Het gemiddeld aantal ziekenopnames is zaterdag weer gedaald, maar het hangt dus van de Britse variant af of dat zo blijft.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.