Nieuwste
Hier schaffen ze na drie weken strenge lockdown alle maatregelen af
Nog eens niet zo ver van huis, op de Isle of Man, heeft de overheid alle coronamaatregelen afgeschaft. Daar kwam maandag een einde aan een strenge lockdown van 25 dagen. Het is de eerste plaats op de Britse Eilanden waar alles weer wordt zoals voor de pandemie.
Werkelijk alles gaat weer open: geen mondkapjes meer, geen afstand bewaren en ook de cafés mogen heropenen. Howard Quayle, eerste minister van het eiland, zegt dat dit het ogenblik is waarop iedereen zo lang wachtte. Binnen enkele dagen zullen ook de overheidsdiensten weer normaal werken zoals voor de coronacrisis. Daarmee komt een einde aan drie weken strenge lockdown.
Op Isle of Man overleden 25 mensen aan het coronavirus op een inwonersaantal van 85.000 mensen. Momenteel zijn er nog elf personen met het coronavirus, maar die vertonen geen symptomen. In totaal waren er 434 besmettingen en er ligt niemand meer in het ziekenhuis.
Het eiland is geen onderdeel van Groot-Brittannië, maar valt wel onder de Britse kroon. Londen staat ook in voor Buitenlandse Zaken en Defensie.
Ook in Nederland denkt het kabinet na over een routekaart voor versoepelingen, naargelang de verspreiding van het coronavirus afneemt.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.