Nieuwste
Nieuwe versoepelingen vanaf 10 februari gelekt: beperkte heropening winkels
Er is meer bekend over de nieuwe versoepelingen die het kabinet eerstdaags zal aankondigen. In de week van 8 februari gaan niet alleen de basisscholen weer open, maar mogen ook niet-essentiële winkels beperkt heropenen. Klanten kunnen dan telefonische of online bestellingen afhalen.
De Telegraaf heeft het nieuws vernomen van ingewijden.
Het ‘click & collect’-concept maakt onderdeel uit van de exitstrategie van het kabinet om de maatregelen geleidelijk te versoepelen. De eerste versoepeling is de heropening van de basisscholen en de niet-essentiële winkels vanaf 8 februari. De afhaalbalies van winkels mogen op 10 februari openen.
Ook de avondklok zou opgeheven worden. Het is echter niet zeker of het kabinet deze versoepeling komende dinsdag al zal aankondigen voor de daaropvolgende week. Wellicht neemt het kabinet pas later deze week een beslissing over de avondklok.
Middelbare scholen en contactberoepen
De volgende fase in de versoepelingen is dan de heropening van de middelbare scholen. Ook mogen contactberoepen zoals kappers weer klanten ontvangen. Het kabinet durft echter nog geen datum te prikken voor deze tweede fase. De adviseurs van het kabinet baren zich immers nog zorgen over de verspreiding van de besmettelijkere Britse variant van het coronavirus.
Lees meer over de routekaart van het kabinet om geleidelijk de coronamaatregelen te versoepelen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.