Nieuwste
Helft Nederlanders vindt minister de Jonge ongeschikt
Het draagvlak van coronaminister Hugo de Jonge slinkt zienderogen. Bijna de helft van de Nederlanders vindt hem niet meer geschikt. Dat blijkt uit een opiniepeiling van Hart van Nederland bij meer dan 2.500 respondenten.
Als minister van volksgezondheid draagt de Jonge de verantwoordelijkheid voor het coronabeleid. De kritiek zwelt aan wegens het uitblijven van kordate maatregelen. Ook is er nog niet meteen een oplossing in zicht. Heel wat Nederlanders stellen zich vragen bij het trage inenten.
De populariteit van de minister was al niet geweldig. Eerder deze maand vond bijna een derde van de panelleden dat de minister moest vertrekken.
Vaccinatiebeleid onder vuur
De populariteit van de Jonge is niet verbeterd. 43 procent van de ondervraagden geeft aan dat ze nog wel vertrouwen hebben in de minister. Maar 47 procent vindt dat de minister niet geschikt is om het coronabeleid te bepalen.
Mensen vinden zijn vaccinatiestrategie een grote ramp. Zo merkte iemand cynisch op: “Met zijn tempo van vaccineren is het 2025 voordat iedereen een keer aan de beurt is geweest.”
De ondervraagden zijn pessimistisch over het prikbeleid van de overheid. Normaal zouden alle Nederlanders voor de herfst een coronaprik gekregen moeten hebben. 55 procent denkt dat dit niet gaat lukken.
Ondertussen blijven ook de nieuwe coronavarianten zorgen baren. Zo is de Braziliaanse coronavariant ontdekt in een Nederlandse zorginstelling.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.