-

Algemeen

Rapper Kosso pronkt met nieuw Cybertruck maar blijkt de dealer nooit te hebben betaald!

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Kosso, bekend als rapper, fitnessinfluencer en ondernemer, heeft zichzelf de laatste tijd flink in de spotlight geplaatst. De reden? Hij beweert de eerste Nederlander te zijn die in een Tesla Cybertruck door Nederland rijdt. Maar er zit meer achter dit verhaal dan je op het eerste gezicht zou denken. De realiteit rondom Kosso’s aankoop van deze futuristische truck blijkt gecompliceerder te zijn dan hij doet voorkomen.

De Cybertruck en de Nederlandse regelgeving

De Tesla Cybertruck is een bijzondere verschijning en valt wereldwijd op door zijn robuuste ontwerp en innovatieve functies. In Nederland stuit de auto echter op regelgeving die het gebruik bemoeilijkt.

Met een gewicht van 3100 kilo en een laadvermogen van 1100 kilo overschrijdt de Cybertruck de limiet van 3500 kilo die hier is toegestaan. Dit betekent dat het voertuig geen kentekenplaat kan krijgen en officieel niet de weg op mag. Toch heeft Kosso zichzelf achter het stuur van een Cybertruck laten zien in meerdere video’s op sociale media.

De kosten van dit bijzondere voertuig bedragen maar liefst 200.000 euro. Voor velen lijkt het verspilling van geld om een auto te kopen die je eigenlijk niet mag gebruiken, maar Kosso ziet dat anders. Als ondernemer gebruikt hij de aandacht die de Cybertruck genereert als marketingtool voor zijn bedrijf.

“Het is de ultieme manier om je merk in de kijker te zetten,” zegt hij. Inderdaad, de Cybertruck trekt overal de aandacht, en iedereen wil een foto maken van deze zeldzame wagen.

De twist: De Cybertruck is niet volledig betaald

Hoewel Kosso zijn nieuwe aankoop trots tentoonstelt, blijkt uit onderzoek van Omroep Brabant dat de situatie niet helemaal klopt. De Cybertruck die hij naar verluidt heeft gekocht, staat namelijk nog steeds bij autodealer Du Parc in Oisterwijk. De truck is verdekt opgesteld achter een loods en, opmerkelijk genoeg, nog steeds te koop.

Een medewerker van Du Parc bevestigt dat de auto officieel is “verkocht”, maar benadrukt dat deze niet volledig is afbetaald. “Vroeger betaalden mensen een auto meteen volledig af, maar dat is niet meer van deze tijd.

De auto is in principe verkocht, maar staat ook nog steeds te koop,” aldus de medewerker. Dit roept de vraag op: als de Cybertruck van Kosso nog bij de dealer staat, hoe komt het dan dat hij video’s plaatst waarin hij rondrijdt in een Cybertruck?

De mysterieuze tweede Cybertruck

Het blijkt dat de Cybertruck die Kosso in zijn video’s toont, helemaal niet de auto is die bij Du Parc in Oisterwijk staat. Een medewerker van de dealer zegt hierover: “Hij heeft ergens anders een Cybertruck vandaan gehaald.” Waar deze tweede Cybertruck vandaan komt, is onduidelijk. Dit brengt een element van mysterie in het verhaal.

Kosso reageert op de aantijgingen

Omroep Brabant probeerde de rapper om opheldering te vragen over de situatie. Kosso wuifde de vragen weg en ontkende dat er sprake is van een tweede Cybertruck.

“Er wordt zoveel gekletst online,” zei hij. Vervolgens beëindigde hij het gesprek met de mededeling dat hij een interview had met RTL Nieuws. Hij ging niet verder in op de details rondom de auto.

Rob Koster, de eigenaar van Du Parc, baalt van de situatie. “Het wordt een heel rommelig verhaal op deze manier,” zegt hij. Voor de dealer is het lastig om te verklaren waarom de auto die zogenaamd verkocht is, nog steeds te koop wordt aangeboden.

Marketingstunt of misleiding?

De vraag blijft of Kosso’s acties een slimme marketingstunt zijn of dat er sprake is van misleiding. Het is duidelijk dat de rapper volop aandacht trekt met zijn Cybertruck, maar de onduidelijkheid over het eigendom werpt een schaduw over het verhaal. Veel fans vragen zich af waarom Kosso niet transparanter is over de situatie.

Het gebruik van een opvallend voertuig als de Cybertruck kan een effectieve marketingstrategie zijn, vooral als het gaat om zichtbaarheid en aandacht genereren op sociale media. Maar als blijkt dat de realiteit anders is dan wat er wordt voorgespiegeld, kan dit schadelijk zijn voor zijn reputatie.

De impact van het verhaal

Het verhaal rondom Kosso en de Cybertruck is ondertussen een onderwerp van gesprek geworden in de media. Van lokale omroepen tot landelijke nieuwsplatforms, iedereen lijkt een mening te hebben over de situatie.

De combinatie van regelgeving, hoge kosten en mysterieuze omstandigheden maakt het een boeiend verhaal dat veel aandacht trekt.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Kosso (@kosso.nl)

Wat nu?

Voorlopig blijft het onduidelijk hoe dit verhaal zich verder zal ontvouwen. Zal Kosso openheid van zaken geven over zijn Cybertruck? En hoe reageert het publiek op de nieuwe informatie? Eén ding is zeker: de rapper heeft precies bereikt wat hij wilde – iedereen praat over hem en zijn opvallende auto.

Met de Cybertruck als middelpunt van de aandacht blijft Kosso in de schijnwerpers staan. Of dit op de lange termijn positief uitpakt, hangt af van hoe eerlijk en transparant hij uiteindelijk zal zijn over de situatie. Voor nu blijft de vraag hangen: rijdt Kosso écht in zijn droomauto, of is het slechts een illusie?

Algemeen

Keiharde klap voor mama Mo: Realityserie van de buis

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Bekende Nederlanders roepen op tot stoppen van De Hanslers: “Dit moet SBS 6 niet willen uitzenden”

De discussie rondom de realityserie De Hanslers is de afgelopen dagen flink opgelaaid. Waar kijkers al eerder lieten weten moeite te hebben met de sfeer in de serie, mengen nu ook meerdere bekende Nederlanders zich in het debat. Steeds meer mensen vinden dat de reeks beter van televisie kan verdwijnen, omdat het programma volgens hen een verkeerd signaal afgeeft en meer kwaad dan goed doet.

Hoewel de serie draait om het hele gezin Hansler, blijkt vooral één persoon onderwerp van gesprek: moeder Monique. Kijkers én BN’ers reageren massaal op de manier waarop zij zich opstelt tegenover haar gezinsleden, met name richting haar voormalige schoondochter Denise. En waar eerst vooral social media volstroomden met kritiek, gaan nu ook mensen uit de entertainmentwereld zich steeds nadrukkelijker uitspreken.

Steeds meer kritiek vanuit de mediawereld

Verslaggever Jordi Versteegden, die regelmatig aanschuift aan de desk van het programma Shownieuws, liet meerdere keren doorschemeren dat hij moeite heeft met het platform dat aan Monique Hansler wordt gegeven. Opvallend, omdat het programma onderdeel is van mediabedrijf Talpa, dezelfde groep achter de realityserie.

Volgens Versteegden zou een zender als SBS 6 zichzelf de vraag moeten stellen of dit écht het soort televisie is dat men wil maken. De toon is volgens hem te hard, de beelden te confronterend en de impact op betrokkenen groot.

Het is niet uitsluitend een kwestie van smaak, benadrukt hij. Volgens hem gaat het om de verantwoordelijkheid die een groot tv-bedrijf heeft richting kijkers én richting de personen die worden gevolgd.

BN’ers sluiten zich aan: “Dit moet je niet willen”

Nu mengen ook leden van het prominentenpanel van het tijdschrift Story zich in de discussie. Zij zijn unaniem kritisch. Hun belangrijkste punt: volgens hen maakt Talpa een mistake door Monique Hansler zo’n groot podium te geven.

Kunstenares Ans Markus reageert geschrokken op de manier waarop Monique zich in de serie presenteert. “Nee, dit moet je niet willen. Monique kwetst mensen, en dat hoort niet thuis op televisie. Zeker niet in deze tijd waarin respect en zorg voor elkaar zo centraal staan.”

Markus benadrukt dat televisie invloed heeft op hoe mensen met elkaar omgaan. Wanneer conflicten worden uitvergroot, kan dat volgens haar een verkeerd voorbeeld geven aan jonge kijkers.

Ook Bobbi Eden vindt dat SBS moet ingrijpen

Voormalig actrice en ondernemer Bobbi Eden schaart zich eveneens achter de oproep om de reeks te stoppen. Zij is vooral kritisch op de manier waarop negatieve interacties tussen familieleden worden uitvergroot.

Volgens haar is er in de samenleving al veel aandacht voor het tegengaan van pestgedrag. “We proberen pestgedrag juist overal te voorkomen,” zegt ze. “En dan maken we er nu een televisiesensatie van? Dat voelt dubbel, alsof kijkcijfers belangrijker zijn dan welzijn.”

Eden richt zich bovendien op zoon Mike, die volgens haar te weinig ingrijpt wanneer zijn moeder harde opmerkingen maakt. “Als vent moet je toch ergens een grens trekken? Hij had Denise moeten steunen.”

De kritiek richt zich niet op de familie als geheel

Opvallend genoeg gaat de kritiek nauwelijks over vader Peter of zoon Mike als personen; zij komen in de serie slechts sporadisch aan het woord. Het is vooral de dominante rol van Monique die veel kijkers en BN’ers zorgen baart.

Volgens sommigen is haar rol zo prominent dat de serie ongemerkt verschuift van luchtig familievermaak naar een programma waarin spanning overheerst. De vrolijke elementen waar realityshows vaak op drijven, zijn hierdoor naar de achtergrond verdwenen.

Kijkers benoemen dat vooral Denise, de ex-partner van Mike, regelmatig onderwerp lijkt te worden van kritiek of ongemakkelijke situaties. Dit zou bijdragen aan het beeld van een serie waarin eerder verdeeldheid dan warmte centraal staat.

Wat mag je verwachten van een realityserie?

Realitytelevisie draait traditioneel om herkenning, humor en authentieke interacties. Maar volgens critici verschuift De Hanslers gevaarlijk richting iets wat minder onschuldig is: het uitlichten van onderlinge conflicten om het publiek te trekken.

Steeds meer mensen uit de televisiewereld vinden dat dit soort formats zorgvuldig gewogen moeten worden. Waar ligt de grens tussen entertainment en het exploiteren van persoonlijke worstelingen? En hoe zorg je ervoor dat deelnemers zich gesteund voelen, in plaats van ter bescherming van kijkcijfers te worden blootgesteld aan situaties die hen kunnen schaden?

Deze vragen spelen niet alleen bij commerciële zenders, maar in de hele sector.

Saskia & Serge pleiten zelfs voor een verbod op schadelijke tv-formats

Ook het zangduo Saskia & Serge mengt zich in de discussie. Zij vinden dat televisieprogramma’s waarin mensen elkaar openlijk tegenwerken of negatief behandelen, helemaal niet meer van deze tijd zijn.

“Wij vinden dat alle programma’s waarin mensen elkaar bedriegen, verraden of wegstemmen, verboden zouden moeten worden. Het is een slecht voorbeeld voor jongeren,” stellen ze.

Toch plaatsen ze een nuance. Volgens het duo kan het óók waardevol zijn dat kijkers zien hoe kwetsend gedrag iemand raakt. De pijn van sommige momenten in de serie zou volgens hen ook kunnen leiden tot gesprekken over het voorkomen van groepsdruk en sociale uitsluiting.

Waarom de serie zoveel reacties oproept

De Hanslers begon als een luchtige familieréalité over een gezin met duidelijke karakters. Maar gaandeweg veranderde het gevoel bij veel kijkers. In plaats van een vrolijke reeks vol herkenbare momenten ontstond een programma waarin spanning overheerst.

De combinatie van openlijke familieconflicten, stevige uitspraken en harde onderlinge verhoudingen zorgt voor verdeeldheid. Sommige kijkers vinden het “echte televisie” — rauw en ongefilterd — maar veel anderen ervaren het als te heftig voor een gezellig avondprogramma.

De kritiek lijkt zich te concentreren op drie punten:

  1. De toon van het programma – te scherp, te beladen.

  2. De invloed op betrokken deelnemers – vooral op Denise.

  3. De verantwoordelijkheid van de zender – waar ligt de grens bij het uitzenden van persoonlijke drama’s?

Hoe kijkt SBS 6 hiernaar?

Officiële reacties blijven vooralsnog beperkt, maar achter de schermen ontstaat naar verluidt twijfel. Eerder al werd bekend dat er minder beeldmateriaal naar talkshows werd gestuurd, om de commotie te dempen. Dat zou erop kunnen wijzen dat de zender een adempauze zoekt voordat er verdere beslissingen worden genomen.

Voor nu lijkt SBS te willen afwachten hoe de discussie zich ontwikkelt. Toch is duidelijk dat de druk vanuit kijkers én bekende Nederlanders groeit.

Is er toekomst voor De Hanslers?

Of de serie nog lang zal blijven bestaan, is de vraag. De publieke reacties zijn intens en negatief, en zelden klonk er zoveel kritiek vanuit de entertainmentwereld zelf. Wanneer meerdere gevestigde namen oproepen tot beëindiging, kan dat een kantelpunt vormen.

Wat wél zeker is: het debat over dit soort realityformats stopt niet snel. Steeds vaker klinkt de roep om programma’s te maken die bijdragen aan verbinding, positiviteit en herkenbare emoties, in plaats van conflicten en pijnpunten uit te vergroten.

Conclusie: een realityserie onder druk

Waar De Hanslers begon als een nieuw televisie-experiment, is het nu een programma dat Nederland verdeelt. Met stevige uitspraken van BN’ers en kritische geluiden vanuit het publiek staat de serie onder zware druk. De komende weken zal blijken of de zender vasthoudt aan het format, of inziet dat de grens is bereikt.

Lees verder