Algemeen
Tino Martin verschijnt weer eens straalbezopen op optreden bij Kerstborrel!
Tino Martin opnieuw onder vuur: optredens beïnvloed door een glaasje te veel 🍷🎤
Tino Martin, een van de meest gevierde zangers van Nederland, staat bekend om zijn indrukwekkende repertoire met hits als Doe wat je wil, Jij liet me vallen, Later als ik groter ben en het onvergetelijke Zij weet het. Door zijn grote populariteit is Tino een veelgevraagde artiest, zowel op grote podia als bij exclusieve privéfeesten, zoals bruiloften en kerstborrels. Maar daar waar de sfeer vaak bruisend en uitbundig is, lijkt Tino soms zelf iets té enthousiast deel te nemen aan de feestvreugde.

De afgelopen tijd circuleren er steeds meer beelden op sociale media waarop het lijkt alsof Tino wat te diep in het glaasje heeft gekeken. Fans en critici discussiëren volop over zijn optredens en de vraag of zijn zangkwaliteiten er niet onder lijden.
Bruiloft met een smetje
Een van de meest besproken incidenten vond plaats tijdens een luxe bruiloft, waarvoor naar verluidt een indrukwekkend bedrag van 15.000 euro was neergelegd om Tino Martin te laten optreden. De sfeer was uitgelaten, maar het optreden zelf liep anders dan gehoopt. De zanger, die volgens aanwezigen al duidelijk ‘aangeschoten’ leek, vergat herhaaldelijk de namen van het bruidspaar. Maar liefst vijf keer moest hij zichzelf corrigeren, wat de feestelijke sfeer enigszins ongemakkelijk maakte.
Toch konden sommige aanwezigen de situatie relativeren. “Ach, het blijft Tino Martin. Hij is altijd gezellig en het was alsnog een topavond,” zei een gast. Anderen waren echter minder vergevingsgezind. “Voor dat bedrag verwacht je een professionele show, niet iemand die nauwelijks de namen onthoudt,” klonk het op social media.

Glühwein en kerstborrels: feest of valkuil?
De decembermaand is traditioneel een drukke periode voor artiesten. Bedrijven en evenementenorganisaties boeken volop bekende namen voor hun kerstborrels en eindejaarsfeesten. Tino Martin, die graag inspeelt op deze gezelligheid, is dan ook een vaste waarde tijdens dergelijke gelegenheden. Maar volgens meerdere berichten lijkt hij soms zelf iets té veel mee te genieten van de feeststemming.
Op recent opgedoken videobeelden is te zien hoe Tino, zichtbaar ontspannen en met een glimlach op zijn gezicht, optreedt tijdens een kerstfeest. Hoewel zijn charisma en podiumaanwezigheid onmiskenbaar zijn, merken luisteraars dat zijn zang minder strak klinkt dan normaal. “Het leek alsof hij net wat glühweintjes te veel had gehad,” grapte een aanwezige gast op Instagram.
De meningen over deze optredens zijn verdeeld. Fans die Tino trouw blijven, zien het als onderdeel van zijn persoonlijkheid. “Hij is een volkszanger. Dit hoort erbij; het maakt hem juist zo echt en benaderbaar,” schrijft iemand op X. Maar anderen stellen dat het professioneler kan. “Als je betaald wordt om een show te geven, moet je presteren. Drinken kan daarna wel.”

Een terugkerend patroon
Dit is niet de eerste keer dat Tino Martin in opspraak komt door zijn drankgebruik tijdens optredens. In het verleden waren er al diverse situaties waarin fans en critici vraagtekens plaatsten bij zijn professionele houding. Zo ging er een video viraal waarin hij tijdens een ander optreden moeite had om rechtop te blijven staan. Ook klonk zijn stem in meerdere gevallen onvast, wat bij publiek en opdrachtgevers niet altijd in goede aarde viel.
Toch blijft Tino zelf vrij nuchter over de kritiek. In eerdere interviews gaf hij aan dat hij tijdens feestelijke gelegenheden ook gewoon mens is en dat hij graag samen met zijn publiek geniet. “Ik ben geen robot,” zei hij destijds. “Soms pak ik een drankje mee. Dat hoort bij het leven en de gezelligheid die ik wil uitstralen.”
Zijn trouwe achterban blijft achter hem staan. “Tino maakt het feestje, en dat is uiteindelijk waar het om gaat. Hij is zichzelf en dat is waarom we hem zo waarderen,” reageert een fan op Facebook.
De grenzen tussen werk en plezier
Het spanningsveld tussen entertainment en professionaliteit is niet nieuw binnen de entertainmentindustrie. Artiesten als Tino Martin, die bekendstaan om hun volksaard en spontaniteit, worden vaak juist geboekt vanwege hun ontspannen houding en vermogen om een feestje te bouwen. Maar waar ligt de grens tussen gezelligheid en gebrek aan professionaliteit?

In een tijd waarin optredens steeds meer geld kosten en de verwachtingen van het publiek hoog zijn, komt dit onderwerp vaker ter sprake. Bedrijven en particulieren die veel betalen voor een optreden verwachten een artiest die zijn of haar beste beentje voorzet, ongeacht de omstandigheden.
Een hardwerkende artiest
Ondanks de kritiek kan niemand ontkennen dat Tino Martin een van de hardst werkende artiesten in Nederland is. Zijn agenda is maanden vooruit volgeboekt en hij reist het hele land door om op te treden voor zijn fans. De druk om altijd te presteren en het publiek te geven waar ze voor betalen, is gigantisch.
Eerder liet Tino weten dat hij soms moeite heeft met het combineren van zijn drukke carrière en zijn privéleven. “Het is hard werken en je wilt iedereen tevreden houden. Dat kan soms zwaar zijn,” gaf hij toe in een interview. Toch blijft hij gepassioneerd over zijn werk en de liefde voor zijn publiek.
Hoe nu verder?
De recente videobeelden en verhalen zorgen ervoor dat de discussie over Tino’s optredens opnieuw is opgelaaid. Zal hij zijn gedrag aanpassen om kritiek in de toekomst te vermijden, of blijft hij trouw aan zijn spontane, volksgezellige imago?

Fans hopen vooral dat hij de juiste balans vindt, zodat zijn optredens hun kwaliteit behouden zonder afbreuk te doen aan zijn unieke persoonlijkheid. “We houden van Tino zoals hij is,” schrijft een fanclublid. “Maar het zou zonde zijn als mensen hierdoor afhaken.”
Een blijvende favoriet
Ondanks de kritieken blijft Tino Martin een van de meest geliefde artiesten van Nederland. Zijn liedjes spreken tot de verbeelding, en zijn optredens, hoe controversieel soms ook, blijven een garantie voor een goede sfeer. Voor velen maakt juist zijn rauwe, ongefilterde karakter hem zo aantrekkelijk.
Of je nu fan bent of niet, één ding staat vast: Tino Martin blijft een onderwerp van gesprek. Zijn populariteit is onmiskenbaar en zijn vermogen om publiek te entertainen ongeëvenaard. Hopelijk weet hij de balans te bewaren tussen werk en plezier, zodat zijn carrière nog vele jaren kan blijven bloeien.
Bekijk hieronder de beelden van Tino’s recente optreden en oordeel zelf: blijft hij de ultieme sfeermaker of moet er iets veranderen? 🎤🍷
Dit bericht op Instagram bekijken
Algemeen
Keiharde klap voor mama Mo: Realityserie van de buis

Bekende Nederlanders roepen op tot stoppen van De Hanslers: “Dit moet SBS 6 niet willen uitzenden”
De discussie rondom de realityserie De Hanslers is de afgelopen dagen flink opgelaaid. Waar kijkers al eerder lieten weten moeite te hebben met de sfeer in de serie, mengen nu ook meerdere bekende Nederlanders zich in het debat. Steeds meer mensen vinden dat de reeks beter van televisie kan verdwijnen, omdat het programma volgens hen een verkeerd signaal afgeeft en meer kwaad dan goed doet.

Hoewel de serie draait om het hele gezin Hansler, blijkt vooral één persoon onderwerp van gesprek: moeder Monique. Kijkers én BN’ers reageren massaal op de manier waarop zij zich opstelt tegenover haar gezinsleden, met name richting haar voormalige schoondochter Denise. En waar eerst vooral social media volstroomden met kritiek, gaan nu ook mensen uit de entertainmentwereld zich steeds nadrukkelijker uitspreken.
Steeds meer kritiek vanuit de mediawereld
Verslaggever Jordi Versteegden, die regelmatig aanschuift aan de desk van het programma Shownieuws, liet meerdere keren doorschemeren dat hij moeite heeft met het platform dat aan Monique Hansler wordt gegeven. Opvallend, omdat het programma onderdeel is van mediabedrijf Talpa, dezelfde groep achter de realityserie.
Volgens Versteegden zou een zender als SBS 6 zichzelf de vraag moeten stellen of dit écht het soort televisie is dat men wil maken. De toon is volgens hem te hard, de beelden te confronterend en de impact op betrokkenen groot.
Het is niet uitsluitend een kwestie van smaak, benadrukt hij. Volgens hem gaat het om de verantwoordelijkheid die een groot tv-bedrijf heeft richting kijkers én richting de personen die worden gevolgd.

BN’ers sluiten zich aan: “Dit moet je niet willen”
Nu mengen ook leden van het prominentenpanel van het tijdschrift Story zich in de discussie. Zij zijn unaniem kritisch. Hun belangrijkste punt: volgens hen maakt Talpa een mistake door Monique Hansler zo’n groot podium te geven.
Kunstenares Ans Markus reageert geschrokken op de manier waarop Monique zich in de serie presenteert. “Nee, dit moet je niet willen. Monique kwetst mensen, en dat hoort niet thuis op televisie. Zeker niet in deze tijd waarin respect en zorg voor elkaar zo centraal staan.”
Markus benadrukt dat televisie invloed heeft op hoe mensen met elkaar omgaan. Wanneer conflicten worden uitvergroot, kan dat volgens haar een verkeerd voorbeeld geven aan jonge kijkers.

Ook Bobbi Eden vindt dat SBS moet ingrijpen
Voormalig actrice en ondernemer Bobbi Eden schaart zich eveneens achter de oproep om de reeks te stoppen. Zij is vooral kritisch op de manier waarop negatieve interacties tussen familieleden worden uitvergroot.
Volgens haar is er in de samenleving al veel aandacht voor het tegengaan van pestgedrag. “We proberen pestgedrag juist overal te voorkomen,” zegt ze. “En dan maken we er nu een televisiesensatie van? Dat voelt dubbel, alsof kijkcijfers belangrijker zijn dan welzijn.”
Eden richt zich bovendien op zoon Mike, die volgens haar te weinig ingrijpt wanneer zijn moeder harde opmerkingen maakt. “Als vent moet je toch ergens een grens trekken? Hij had Denise moeten steunen.”

De kritiek richt zich niet op de familie als geheel
Opvallend genoeg gaat de kritiek nauwelijks over vader Peter of zoon Mike als personen; zij komen in de serie slechts sporadisch aan het woord. Het is vooral de dominante rol van Monique die veel kijkers en BN’ers zorgen baart.
Volgens sommigen is haar rol zo prominent dat de serie ongemerkt verschuift van luchtig familievermaak naar een programma waarin spanning overheerst. De vrolijke elementen waar realityshows vaak op drijven, zijn hierdoor naar de achtergrond verdwenen.
Kijkers benoemen dat vooral Denise, de ex-partner van Mike, regelmatig onderwerp lijkt te worden van kritiek of ongemakkelijke situaties. Dit zou bijdragen aan het beeld van een serie waarin eerder verdeeldheid dan warmte centraal staat.
Wat mag je verwachten van een realityserie?
Realitytelevisie draait traditioneel om herkenning, humor en authentieke interacties. Maar volgens critici verschuift De Hanslers gevaarlijk richting iets wat minder onschuldig is: het uitlichten van onderlinge conflicten om het publiek te trekken.
Steeds meer mensen uit de televisiewereld vinden dat dit soort formats zorgvuldig gewogen moeten worden. Waar ligt de grens tussen entertainment en het exploiteren van persoonlijke worstelingen? En hoe zorg je ervoor dat deelnemers zich gesteund voelen, in plaats van ter bescherming van kijkcijfers te worden blootgesteld aan situaties die hen kunnen schaden?
Deze vragen spelen niet alleen bij commerciële zenders, maar in de hele sector.
Saskia & Serge pleiten zelfs voor een verbod op schadelijke tv-formats
Ook het zangduo Saskia & Serge mengt zich in de discussie. Zij vinden dat televisieprogramma’s waarin mensen elkaar openlijk tegenwerken of negatief behandelen, helemaal niet meer van deze tijd zijn.
“Wij vinden dat alle programma’s waarin mensen elkaar bedriegen, verraden of wegstemmen, verboden zouden moeten worden. Het is een slecht voorbeeld voor jongeren,” stellen ze.
Toch plaatsen ze een nuance. Volgens het duo kan het óók waardevol zijn dat kijkers zien hoe kwetsend gedrag iemand raakt. De pijn van sommige momenten in de serie zou volgens hen ook kunnen leiden tot gesprekken over het voorkomen van groepsdruk en sociale uitsluiting.
Waarom de serie zoveel reacties oproept
De Hanslers begon als een luchtige familieréalité over een gezin met duidelijke karakters. Maar gaandeweg veranderde het gevoel bij veel kijkers. In plaats van een vrolijke reeks vol herkenbare momenten ontstond een programma waarin spanning overheerst.
De combinatie van openlijke familieconflicten, stevige uitspraken en harde onderlinge verhoudingen zorgt voor verdeeldheid. Sommige kijkers vinden het “echte televisie” — rauw en ongefilterd — maar veel anderen ervaren het als te heftig voor een gezellig avondprogramma.
De kritiek lijkt zich te concentreren op drie punten:
-
De toon van het programma – te scherp, te beladen.
-
De invloed op betrokken deelnemers – vooral op Denise.
-
De verantwoordelijkheid van de zender – waar ligt de grens bij het uitzenden van persoonlijke drama’s?
Hoe kijkt SBS 6 hiernaar?
Officiële reacties blijven vooralsnog beperkt, maar achter de schermen ontstaat naar verluidt twijfel. Eerder al werd bekend dat er minder beeldmateriaal naar talkshows werd gestuurd, om de commotie te dempen. Dat zou erop kunnen wijzen dat de zender een adempauze zoekt voordat er verdere beslissingen worden genomen.
Voor nu lijkt SBS te willen afwachten hoe de discussie zich ontwikkelt. Toch is duidelijk dat de druk vanuit kijkers én bekende Nederlanders groeit.
Is er toekomst voor De Hanslers?
Of de serie nog lang zal blijven bestaan, is de vraag. De publieke reacties zijn intens en negatief, en zelden klonk er zoveel kritiek vanuit de entertainmentwereld zelf. Wanneer meerdere gevestigde namen oproepen tot beëindiging, kan dat een kantelpunt vormen.
Wat wél zeker is: het debat over dit soort realityformats stopt niet snel. Steeds vaker klinkt de roep om programma’s te maken die bijdragen aan verbinding, positiviteit en herkenbare emoties, in plaats van conflicten en pijnpunten uit te vergroten.
Conclusie: een realityserie onder druk
Waar De Hanslers begon als een nieuw televisie-experiment, is het nu een programma dat Nederland verdeelt. Met stevige uitspraken van BN’ers en kritische geluiden vanuit het publiek staat de serie onder zware druk. De komende weken zal blijken of de zender vasthoudt aan het format, of inziet dat de grens is bereikt.