Algemeen
Ronnie Flex boos omdat hij niet meer op radio wordt gedraaid: ´Is door mijn huidskleur!´
Ronnie Flex probeert zich de afgelopen tijd weer relevant te maken in de muziekwereld door nieuwe nummers uit te brengen. Hoewel zijn recente muziek goed wordt geluisterd, lijkt dat voor hem niet voldoende te zijn om zijn ego te strelen. In een opvallende uitspraak gaf hij zelfs aan dat als zijn volgende single niet op de radio komt, hij zijn huidskleur de schuld zal geven.
Nieuwe Muziek met Noa Lang
Afgelopen vrijdag kwam het nummer ‘Damage’ uit, een samenwerking tussen Ronnie Flex en Noano, de artiestennaam van Noa Lang, een voetballer bij PSV. De promotie van het nummer verloopt voorspoedig, vooral op TikTok, en ook op Spotify gaat het goed. Op dit moment staat het nummer op nummer één in de Nederlandse Spotify Top 50, met meer dan 2,2 miljoen streams. Deze onverwachte samenwerking blijkt een goede match te zijn; eerder dit jaar bracht Noa Lang al het nummer ‘7k Op Je Feestje’ uit, dat inmiddels meer dan 11,7 miljoen streams heeft.
Ronnie’s Controversiële Uitspraken
In een Instagramverhaal deelde Ronnie een opmerkelijke opmerking over zijn toekomstige muziek. “M’n volgende single is weer geweldig,” schreef hij. “Als deze niet op de radio komt, ga ik mijn huidskleur de schuld geven.” Met deze uitspraak lijkt hij te suggereren dat hij gediscrimineerd wordt door de radiostations. Dit is een verrassende conclusie, vooral gezien zijn eerdere successen in de muziekindustrie.
Succesvolle Carrière
Ronnie Flex heeft in het verleden bewezen een succesvolle artiest te zijn, met maar liefst 32 nummers in de Top 40. Hij staat daarmee op de 43ste plaats van de meest succesvolle Nederlandse artiesten. Dit jaar had hij ook een hit met Roxy Dekker met het nummer ‘Gaan we weg?’. Gezien deze indrukwekkende staat van dienst is het moeilijk te begrijpen waarom hij de radiowereld als racistisch zou beschouwen.
Reflectie op Discriminatie
Ronnie’s opmerkingen roepen vragen op over discriminatie in de muziekindustrie. Terwijl het belangrijk is om raciale ongelijkheden aan te kaarten, lijkt het ongepast om deze ervaringen te projecteren op een situatie waarin hij zelf al aanzienlijke successen heeft behaald. Zijn uitspraken kunnen ook als kwetsend worden ervaren door degenen die daadwerkelijk met discriminatie te maken hebben gehad, en kunnen de ernst van racisme in de muzieksector bagatelliseren.
De Weg Vooruit
Ronnie Flex staat voor de uitdaging om zijn muziek relevant te houden en tegelijkertijd na te denken over zijn positie binnen de industrie. Terwijl hij zijn creativiteit en talent blijft gebruiken om nieuwe muziek te maken, zou hij ook kunnen overwegen om het gesprek over discriminatie op een constructieve manier te benaderen. Door zich te concentreren op de kwaliteit van zijn muziek en het positieve effect dat het kan hebben, kan hij een inspirerend voorbeeld worden voor zowel opkomende artiesten als gevestigde namen.
Conclusie
De samenwerking tussen Ronnie Flex en Noa Lang laat zien dat muziek grenzen kan overschrijden en onverwachte combinaties kan creëren. Terwijl Ronnie zijn nieuwe single promoot, zou hij zich kunnen richten op positieve energie en zijn prestaties vieren, in plaats van zich te verliezen in negatieve gedachten over discriminatie. Het is tijd voor hem om zich te concentreren op zijn talent en het plezier dat muziek kan brengen, zowel voor hemzelf als voor zijn luisteraars.
Algemeen
John bekent wat er écht gebeurd achter de schermen van realityserie De Bevers en fans haken nu massaal af
De eerste aflevering van De Bevers Verleggen Grenzen nam de kijkers mee achter de schermen van de voorbereidingen voor de langverwachte première van De Bevers Dichtbij. Terwijl het hele team zich richtte op het creëren van een onvergetelijke avond, liep John de Bever tegen een onverwacht probleem aan.
Première in Uden
De première vond plaats in Uden, waar 680 fans zich hadden verzameld voor een avond vol muziek en entertainment. John de Bever beschreef de show als “ouderwetse gezelligheid, een echt avondje uit”.
Zijn partner en manager, Kees Stevens, had elke detail tot in de puntjes geregeld. Van de rode loper tot een zaal vol bekende Nederlanders, alles was in gereedheid gebracht voor de avond van hun dromen.
Technische Paniek
Met zijn stem opgewarmd en outfits zorgvuldig uitgekozen, bereidde John zich voor op de soundcheck. Maar toen gebeurde het onverwachte: zijn oortjes weigerden dienst.
“Ik hoor mijn geluid helemaal verkeerd!” riep een gestresste John vanaf het podium. Voor de perfectionistische artiest, die volledig vertrouwt op zijn oortjes tijdens het zingen, was dit een flinke tegenvaller.
Technicus Roy dacht aanvankelijk dat het probleem snel opgelost zou zijn, maar al snel bleek dat een van Johns op maat gemaakte oortjes kapot was. Ondanks de geruststelling van Roy bleef de spanning voelbaar, want zonder de juiste oortjes zou het optreden niet kunnen doorgaan.
Show Must Go On
Met de klok die verder tikte en het publiek zich al in de zaal verzamelde, kwam Roy met een tijdelijke oplossing: een paar “noodoortjes”. John stapte uiteindelijk het podium op, gekleed in zijn mooiste outfit en gewapend met de vervangende oortjes. Gelukkig verliep het optreden uiteindelijk zoals gepland: spectaculair, en het publiek genoot van een geweldige avond. De show was een succes, en John de Bever en zijn team bewezen dat zelfs met technische tegenslagen, de show niet gestopt wordt.