-

Algemeen

Dit schijnt de vrouw te zijn die voor de diskwalificatie van Joost Klein heeft gezorgd!

De droom van Joost Klein werd vorige week tijdens het Eurovisie Songfestival bruut verstoord.

Sinds de aankondiging van zijn diskwalificatie heeft de artiest zich stilgehouden, en het is nog onduidelijk of hij naar buiten zal treden om zijn kant van het verhaal te vertellen.

Hoewel velen met hem meeleven, blijft het volledige verhaal nog in nevelen gehuld.

Volgens bronnen zou Joost een ‘vuistbeweging’ of een ‘dreigende beweging met zijn vuist’ hebben gemaakt, waarbij hij een cameravrouw raakte die vervolgens aang!fte tegen hem deed.

De aanleiding hiervoor zou liggen in het feit dat Joost zich niet voldoende privacy gunde achter de schermen, en dat deze cameravrouw zijn grenzen niet respecteerde.

Wat de gevolgen zullen zijn voor Joost naast zijn diskwalificatie blijft vooralsnog onduidelijk, al wordt gespeculeerd dat hij mogelijk een geldb0ete kan verwachten, die in Zweden inkomensafhankelijk is.

In de nasleep van deze gebeurtenissen wordt er veel gesproken over ‘de cameravrouw’ die betrokken was bij het incident.

Verschillende verhalen wijzen op pestgedrag tussen leden van de Israëlische delegatie en Joost.

Eerder tijdens een persconferentie was er al sprake van een conflict toen Joost ongepland tussenbeide kwam tijdens een interview met een Israëlische zangeres.

Daarnaast circuleren er diverse video’s waarin te zien is dat een cameravrouw Joost stiekem filmt backstage.

Deze cameravrouw wordt nu geïdentificeerd als Keren Peles, een Israëlische singer-songwriter die het lied ‘Hurricane’ schreef en honderdduizenden volgers heeft op Instagram.

Dit versterkt het idee dat Joost mogelijk slacht0ffer was van provocatie.

Op social media circuleren beelden waarop te zien is hoe Keren stiekem op Joost inzoomt terwijl hij nadrukkelijk vraagt om niet gefilmd te worden backstage.

Hoewel deze beelden nog niet officieel zijn bevestigd als zijnde het incident in kwestie, versterken ze de vermoedens van velen dat Joost Klein inderdaad slacht0ffer was van ongewenst gefilm en getreiter.

Het feit dat Keren Peles een bekende persoonlijkheid is, draagt bij aan de geloofwaardigheid van deze speculaties.

Deze ontwikkelingen werpen een nieuw licht op de situatie en roepen vragen op over de naleving van privacyregels en het respect voor persoonlijke grenzen, met name in de context van grote evenementen zoals het Eurovisie Songfestival.

Hoewel het nog te vroeg is om conclusies te trekken, is het duidelijk dat deze gebeurtenissen een impact zullen hebben op de reputatie van alle betrokken partijen.

Joost Klein zal mogelijk moeten omgaan met juridische consequenties en publieke opinie, terwijl Keren Peles geconfronteerd wordt met beschuldigingen van onprofessioneel gedrag.

Voor de fans en volgers van beide artiesten blijft het afwachten hoe deze situatie zich verder zal ontwikkelen en welke lessen eruit getrokken kunnen worden voor de toekomst.

Algemeen

Iedereen in vliegtuig moet door storing dezelfde film kijken, tot personeel erachter komt wát er te zien is

Een vlucht van bijna tien uur kan een behoorlijke uitdaging zijn, zeker als het entertainmentsysteem niet naar behoren werkt. Dit overkwam de passagiers van een Qantas-vlucht van Sydney naar Tokio afgelopen zaterdag. Terwijl veel reizigers zich verheugen op een comfortabele vlucht met een film of serie op het scherm voor hen, ging het op deze vlucht niet zoals gepland. Het entertainmentsysteem, normaal per stoel bedienbaar, was namelijk kapot. In plaats van dat iedereen zijn eigen film kon kiezen, werd er één film voor het hele vliegtuig afgespeeld. Vooral ouders met jonge kinderen zaten niet bepaald te wachten op de gekozen film, wat leidde tot enige opschudding.

Het probleem met de filmkeuze

Qantas, de Australische luchtvaartmaatschappij, heeft inmiddels haar excuses aangeboden voor de ongemakkelijke situatie aan boord. Het entertainmentsysteem van het vliegtuig werkte niet zoals het hoort, waardoor het voor passagiers onmogelijk was hun eigen film te kiezen. Om de reizigers toch enig vermaak te bieden, besloot het cabinepersoneel om op alle schermen dezelfde film af te spelen, een oplossing die in theorie redelijk leek. Wat echter een poging was om het ongemak te verlichten, veranderde al snel in een probleem, vooral voor gezinnen met kinderen.

Op verzoek van enkele passagiers koos het cabinepersoneel voor de film Daddio, met Dakota Johnson in de hoofdrol. Deze film gaat over een taxichauffeur en een passagier die diepgaande gesprekken voeren over hun persoonlijke levens en relaties. Hoewel dit misschien een interessante keuze leek voor een lange vlucht, bleek al snel dat de inhoud niet geschikt was voor het gehele publiek aan boord.

Geschikt voor volwassenen, niet voor kinderen

Wat de stewards blijkbaar over het hoofd zagen, was dat Daddio een zogenoemde “R-rated” film is. Dit betekent dat de film niet geschikt is voor minderjarigen vanwege volwassen thema’s, waaronder seksueel getinte scènes en expliciete naaktheid. Voor volwassenen is dit wellicht geen probleem, maar in een vliegtuig vol gezinnen met kinderen, was dit absoluut geen ideale filmkeuze. Passagiers deelden hun ervaringen op sociale media, en één reiziger beschreef het moment met enige overdrijving als “veertig minuten penissen en borsten”.

De situatie werd nog ongemakkelijker toen bleek dat het onmogelijk was om de schermen individueel uit te schakelen. Hierdoor moesten alle passagiers, inclusief kinderen, de film bekijken. Terwijl de ouders zich waarschijnlijk ongemakkelijk voelden, begrepen de kinderen misschien niet helemaal wat ze zagen, maar de expliciete inhoud leidde zonder twijfel tot een ongemakkelijke sfeer in de cabine.

Reacties van passagiers

Op sociale media deelden passagiers hun verbazing over de situatie. Eén passagier schreef dat je de “schokken door het hele vliegtuig” kon voelen, terwijl ouders probeerden hun kinderen af te leiden van de expliciete scènes op het scherm. Het bleek onmogelijk om de seksueel getinte appjes en andere expliciete elementen in de film te vermijden, vooral voor degenen zonder koptelefoon. Een andere passagier meldde dat het bijna veertig minuten duurde voordat het cabinepersoneel ingreep en de film verving door een meer geschikte familiefilm, Inside Out 2, een geanimeerde film die perfect was voor het diverse publiek aan boord.

Excuus van Qantas

Qantas heeft erkend dat de filmkeuze voor de vlucht niet geschikt was voor het gehele publiek. De luchtvaartmaatschappij gaf aan de situatie te onderzoeken en bood haar excuses aan aan de passagiers. “De film was duidelijk niet geschikt om af te spelen voor het hele vliegtuig,” aldus een woordvoerder van Qantas. Het incident is een herinnering aan hoe belangrijk het is om zorgvuldig te overwegen welke films worden getoond in situaties waar een gemengd publiek aanwezig is, vooral wanneer gezinnen met kinderen aanwezig zijn.

De passagiers waren uiteraard niet te spreken over de situatie. Voor veel gezinnen was het al lastig genoeg om jonge kinderen tijdens een lange vlucht bezig te houden, en het feit dat zij werden geconfronteerd met expliciete beelden maakte het er niet makkelijker op. Gelukkig werd er na de eerste film gekozen voor de veilige optie van Inside Out 2, een film die geschikt is voor alle leeftijden, gevolgd door een natuurdocumentaire over Nieuw-Zeeland.

Gevolgen voor de luchtvaartmaatschappij

Hoewel dit incident voor Qantas mogelijk een klein smetje is op hun imago, hebben zij snel gereageerd door hun excuses aan te bieden en het voorval te onderzoeken. Het laat echter ook zien hoe belangrijk het is dat luchtvaartmaatschappijen de behoeften van hun passagiers goed begrijpen, vooral wanneer het entertainmentsysteem niet naar behoren werkt. De keuze van een film die geschikt is voor alle leeftijden is in dergelijke gevallen essentieel om situaties als deze te voorkomen.

In de wereld van intercontinentale vluchten is comfort vaak van groot belang, en entertainment speelt daarbij een cruciale rol. Voor veel passagiers is het kijken van een film of serie een manier om de lange reistijd draaglijker te maken. Als het entertainmentsysteem niet werkt zoals het hoort, kan dat een vlucht aanzienlijk minder prettig maken. Het is dan aan de luchtvaartmaatschappij om ervoor te zorgen dat alle passagiers, van jong tot oud, kunnen genieten van een veilige en comfortabele reis zonder zich zorgen te hoeven maken over wat er op hun schermen verschijnt.

Conclusie

De situatie op de Qantas-vlucht van Sydney naar Tokio afgelopen zaterdag laat zien hoe belangrijk het is om in een gemengde omgeving, zoals een vliegtuig, de juiste keuzes te maken wat betreft vermaak. Hoewel de luchtvaartmaatschappij het probleem snel heeft erkend en haar excuses heeft aangeboden, is het incident een herinnering aan hoe gemakkelijk het is om over het hoofd te zien wat passend entertainment is voor een divers publiek.

Het ongemak dat ouders en kinderen hebben ervaren tijdens de vertoning van de R-rated film Daddio was ongetwijfeld groot, maar gelukkig werd de situatie uiteindelijk opgelost met de vertoning van een familievriendelijke film. Toch zullen passagiers deze ervaring niet snel vergeten, en het dient als een waarschuwing voor luchtvaartmaatschappijen wereldwijd om beter op te letten bij het kiezen van entertainmentopties voor hun passagiers.

Heb jij ooit een vergelijkbare situatie meegemaakt tijdens een vlucht? Deel je ervaring in de comments!

Lees verder