Algemeen
Rachel Hazes bedreigt haar eigen kinderen Roxeanne en André

Rachel Hazes heeft opnieuw de aandacht getrokken, en dit keer vlak voor de feestdagen, vanwege haar recente uitspraken in het tijdschrift Story. Haar zoon, André Hazes, hield in zijn realityserie de mogelijkheid van een rechtszaak tegen zijn moeder open vanwege verhalen die zij zou verspreiden. Dit heeft geleid tot een openbare confrontatie tussen moeder en zoon en heeft de gemoederen hoog doen oplopen.
In haar reactie in Story laat Rachel Hazes zich niet onbetuigd:
“Mijn kinderen, Roxeanne en André, beweren dingen die gewoonweg
niet kloppen.” Ze verdedigt zichzelf door te verwijzen naar een
bankrekening die ze in 2016 veranderde uit angst dat haar zoon
André, die worstelde met verslaving, bij haar zou aankloppen.
Opvallend is dat ze zelfs ex-crimineel Klaas Otto inhuurde tijdens
een moeilijke periode met André.
André Hazes is verbijsterd door de beschuldigingen van zijn
moeder en ontkent dat hij in 2016, het jaar waarin zijn zoon werd
geboren, al verslaafd was. “Het idee dat mijn moeder zich door mij
bedreigd voelde en daarom zo’n man moest inhuren, vind ik
ongelooflijk,” aldus André. Hij waarschuwt dat als zijn moeder
doorgaat met het verspreiden van dergelijke uitspraken, ze wellicht
elkaar opnieuw in de rechtszaal zullen treffen.
Rachel Hazes voelt zich miskend en beschuldigt haar kinderen
ervan niet het volledige verhaal te vertellen. Ze geeft toe dat ze
de bankrekening van André heeft gewijzigd, deels vanwege zijn
vermeende druggebruik. “Iedereen zei dat André op het verkeerde pad
was,” beweert ze.
Rachel sluit af met de verklaring dat ze dacht te handelen uit
bescherming. “Als moeder wil je je kind financieel helpen, maar ik
moest ook mezelf beschermen. Uit bescherming voor hen houd ik zo
lang mogelijk mijn mond. Maar ik kan niet beloven of ik dat nog
lang volhoud…” Hiermee lijkt ze te dreigen dat ze de geheimen van
haar kinderen zal onthullen en mogelijk zelfs juridische stappen
tegen hen zal ondernemen. Deze situatie werpt een schaduw over de
normale ouder-kindrelatie en roept vragen op over hoe ver een
moeder moet gaan om haar kinderen te beschermen.
Deze voortdurende twist tussen Rachel Hazes en haar kinderen
werpt een schrijnend licht op de complexiteit van familierelaties
en persoonlijke conflicten. Het lijkt erop dat er diepere problemen
spelen die de openbare aandacht hebben getrokken en waarbij beide
partijen zich gekwetst voelen.
Wat hier duidelijk naar voren komt, is de behoefte aan
communicatie en begrip binnen families, vooral als er
meningsverschillen en misverstanden ontstaan. Familiebanden zijn
vaak diep geworteld en kunnen sterk onder druk komen te staan
wanneer conflicten zich voordoen.
Het is belangrijk om te erkennen dat het onthullen van
persoonlijke geheimen in de openbaarheid zelden een constructieve
manier is om familieproblemen op te lossen. Dit kan niet alleen
verdere verdeeldheid veroorzaken, maar ook de emotionele last voor
alle betrokkenen vergroten.
Het lijkt erop dat zowel Rachel als haar kinderen zich in een
pijnlijke situatie bevinden, waarbij persoonlijke overtuigingen,
financiële kwesties en persoonlijke problemen samenkomen. Het is te
hopen dat ze in de toekomst een manier kunnen vinden om deze
geschillen privé op te lossen en tot een beter begrip en verzoening
kunnen komen.
Dit incident dient ook als een herinnering aan het belang van
respect en privacy binnen familierelaties. Conflicten kunnen
ontstaan, maar het is van cruciaal belang om de waardigheid en het
welzijn van alle betrokkenen te beschermen, vooral in de openbare
arena.
In plaats van de aandacht te vestigen op persoonlijke
geschillen, zouden families er goed aan doen om in gesprek te gaan
en samen te werken om oplossingen te vinden die voor iedereen
aanvaardbaar zijn. Familie is vaak een van de belangrijkste
steunpilaren in het leven, en het behoud van die banden en relaties
is van onschatbare waarde.
Laten we hopen dat Rachel Hazes en haar kinderen uiteindelijk
een manier kunnen vinden om hun geschillen op te lossen en de
harmonie binnen hun familie kunnen herstellen. En laten we allemaal
herinnerd worden aan het belang van respect, begrip en communicatie
in onze eigen familierelaties.

Algemeen
The Passion-kijkers herkennen man in het publiek en dat is een hele bekende

The Passion 2025: BN’ers, Hugo de Jonge in het publiek en kritiek op zang Eva Simons
Op donderdagavond zaten honderdduizenden mensen weer aan de buis gekluisterd voor een van de meest bekeken paasprogramma’s van het jaar: The Passion. Al voor de vijftiende keer werd het paasverhaal live opgevoerd, dit keer vanaf een sfeervol verlicht podium in Zeist. Zoals gebruikelijk werd het lijdensverhaal van Jezus opnieuw verteld aan de hand van moderne muziek, bekende Nederlanders in hoofdrollen en een wandelend kruis dat de stad doorkruiste. Maar behalve de indrukwekkende performances, viel er nog iets anders op. Of beter gezegd: iemand. Want wie zat daar nu opeens tussen het publiek? Juist, niemand minder dan Hugo de Jonge. En dat bleef niet onopgemerkt.
Bekende cast, bekende formule
Dit jaar werd de rol van Jezus vertolkt door acteur Dorian Bindels, die bekend werd bij het grote publiek door zijn rollen in series als Goede Tijden, Slechte Tijden. Zijn krachtige uitstraling en gevoelige vertolkingen maakten veel indruk. Eva Simons, zangeres en voormalig lid van de band Raffish, kroop in de huid van Maria. Eddy Zoëy speelde Judas, terwijl Richard Groenendijk werd gecast als Pilatus. Guido Spek, Défano Holwijn en Vajèn van den Bosch namen respectievelijk de rollen van Tomas, Petrus en Maria Magdalena op zich.
Opvallend was de diversiteit in de cast. Jong talent werd afgewisseld met ervaren podiumtijgers, wat voor een dynamisch geheel zorgde. De keuze voor Eddy Zoëy als Judas was volgens sommigen gewaagd, maar bleek verrassend sterk uit te pakken.
Verrassing uit Seefeld
Een onverwacht moment was de verschijning van Mike en Monique uit Winter Vol Liefde. Het duo, dat eerder dit jaar flink wat aandacht kreeg in het populaire RTL-programma, dook op als ‘Petrus-herkenners’. Speciaal voor deze gelegenheid waren ze uit het Oostenrijkse Seefeld overgevlogen, waar Mike een bed and breakfast runt. Hoewel hun bijdrage klein was, gaf het de uitzending een extra laagje actualiteit en bracht het reality-tv en religieus drama op een originele manier samen.
De grote verrassing: Hugo de Jonge in het publiek
Toch kwam de grootste verrassing van de avond niet van het podium, maar uit het publiek. Kijkers met een scherp oog spotten Hugo de Jonge, de voormalig coronaminister en huidig CDA-politicus, zittend tussen de toeschouwers. Binnen no-time verschenen screenshots op X (voorheen Twitter), waar mensen zich hardop afvroegen of ze hun ogen wel goed gebruikten.
“Wacht… zag ik net Hugo de Jonge zitten bij The Passion?” schreef iemand. Een ander deelde een ingezoomde afbeelding met de woorden: “Hij is het echt!”
Niet alleen gespot: ook onderwerp van grapjes
Al snel kwamen er reacties die verder gingen dan verwondering. Sommigen vonden dat De Jonge niet alleen als toeschouwer had moeten figureren, maar een rol had moeten krijgen in het verhaal. En dan specifiek de rol van Judas. “Hugo de Jonge gespot tussen het publiek bij The Passion. Ze hadden hem de functie van Judas moeten geven. Geen ander die deze rol zo past!”, klonk het op sociale media. Of: “Judas bij The Passion? #HugoDeJonge.”
Het zijn grappen die wellicht voortkomen uit frustraties rondom zijn optreden tijdens de coronacrisis, maar ze maken duidelijk dat De Jonge’s aanwezigheid de gemoederen flink bezighield.
Eva Simons onder vuur
Een ander onderwerp dat flink wat tongen losmaakte, was de zangprestatie van Eva Simons. De zangeres, die de rol van Maria op zich nam, opende de avond met een nummer dat voor veel mensen niet helemaal overtuigend overkwam. “Het klonk zo vals, ik moest de tv zachter zetten,” schreef een kijker op X. “Waarom is Eva Simons gekozen? Dit is toch geen Maria-waardig optreden,” stelde een ander kritisch.
Gelukkig waren er ook mensen die het opnamen voor haar. “Iedereen die commentaar heeft op Eva: zing het zelf maar eens live, in de kou, onder druk van honderdduizenden kijkers. Ze deed het top,” schreef iemand. En: “Mooie kwetsbare vertolking. Niet alles hoeft technisch perfect, soms gaat het om gevoel.”
De kracht van herkenning en live emotie
Wat The Passion elk jaar weer zo sterk maakt, is de combinatie van religieus erfgoed en hedendaagse maatschappelijke thema’s. Door bekende Nederlanders in rollen te plaatsen waarmee het publiek een emotionele band heeft, voelt het verhaal toegankelijk en actueel aan. De liedjes zijn vaak bewerkingen van bekende Nederlandse popnummers, wat zorgt voor herkenning en emotionele impact.
Zo zong Dorian Bindels als Jezus een breekbare versie van “Zonder Jou”, dat veel kijkers wist te raken. Ook het moment waarop Judas (Eddy Zoëy) zijn innerlijke strijd bezong, werd op social media veel besproken. Veel mensen gaven aan kippenvel te hebben gehad. Eén gebruiker schreef: “Het moment dat Judas zijn twijfel uitschreeuwt, dat voelde zó rauw en echt. Eddy Zoëy verrast me positief.”
De setting: Zeist in Paassfeer
De keuze voor Zeist als locatie gaf dit jaar een intiemere sfeer. De stad werd prachtig uitgelicht, met het iconische Slot Zeist als decor. De route van het kruis werd begeleid door tientallen figuranten, vrijwilligers en zingende supporters, die met brandende fakkels het pad verlichtten. Dat zorgde niet alleen voor mooie beelden, maar ook voor extra sfeer. Zelfs kijkers die thuis op de bank zaten, gaven aan kippenvel te hebben gehad bij de beelden van het kruisdraagmoment.
Kijkcijfers en reacties
Hoewel de officiële kijkcijfers nog niet bekend zijn gemaakt, is de verwachting dat ook deze editie van The Passion weer miljoenen mensen heeft bereikt. Op sociale media werd de hashtag #ThePassion massaal gebruikt. Sommigen uitten kritiek, maar over het algemeen was de toon positief. “Het blijft indrukwekkend hoe ze dit elk jaar weer weten neer te zetten,” aldus een veelgelezen reactie.
De reacties op Eva Simons en Hugo de Jonge zorgden voor extra verkeer op sociale platforms, wat de online zichtbaarheid van het programma alleen maar vergrootte.
Een avond die blijft hangen
Of je nu gelovig bent of niet, The Passion blijft een krachtig cultureel evenement. Het weet mensen te raken, gesprekken los te maken en maatschappelijke onderwerpen op een toegankelijke manier aan te snijden. En ja, het zorgt ook voor hilarische, onverwachte en soms controversiële momenten. Van Eva Simons’ opening tot de ‘geheime’ aanwezigheid van Hugo de Jonge: deze editie zal nog lang nagepraat worden.
deze heb ik even gemist maar hallo hugo 😭 #thepassion pic.twitter.com/sjp7HjTqz4
— romika | K3 era 💖 (@iiamromika) April 17, 2025
Oh oh, Hugo de Jonge in het publiek… Boze wappies in 3.. 2.. 1.. #ThePassion #Passion @hugodejonge
— I.G. (@RHIG84) April 17, 2025
Hugo de Jonge gespot tussen het publiek bij The Passion. Ze hadden hem de functie van Judas moeten geven. Geen ander die deze rol zó past! #thepassion
— kaapsviooltje (@kaapsviooltje1) April 17, 2025
Conclusie
De vijftiende editie van The Passion bracht weer alles wat je ervan mag verwachten: emotie, muziek, bekende gezichten en verrassingen. Met een cast vol talent, een indrukwekkende setting in Zeist en de nodige rumoer rondom publiek en zangprestaties, was het een aflevering die je niet snel vergeet. Of het nu ging over het optreden van Eva Simons, de performance van Eddy Zoëy, of de onverwachte cameo van Hugo de Jonge – The Passion 2025 had het allemaal.
Heb jij gekeken? Wat vond jij het meest opvallende moment van de avond? Laat het weten in de reacties op Facebook of deel dit artikel met vrienden die ook aan de buis gekluisterd zaten.