-

Nieuwste

Klanten zijn woest: ‘Albert Heijn doet contant geld in de ban!’

Het gebruik van contant geld neemt gestaag af en wordt in toenemende mate minder populair bij winkeliers.

Albert Heijn zal aan het einde van deze maand stoppen met het uitbetalen van koopzegels in contanten.

Vanaf november is het alleen nog mogelijk om het gespaarde bedrag van je boodschappen af te trekken of op je rekening te laten bijschrijven via het ‘retourpinnen’.

De koopzegels van Albert Heijn bestaan al sinds 1955, en in 2021 heeft de winkel al afscheid genomen van de traditionele plakboekjes voor spaarzegels. Sinds 2021 is het sparen van zegels volledig gedigitaliseerd.

Met name ouderen maken gebruik van deze spaarzegels, en juist deze groep is minder vertrouwd met het gebruik van pinpassen en geeft nog steeds de voorkeur aan contant geld.

De supermarktketen geeft aan dat deze nieuwe uitbetalingsmethode eenvoudiger en veiliger is.

Albert Heijn zet contant geld in de ban!
Albert Heijn is niet het eerste bedrijf dat de acceptatie van contant geld beperkt. Eerder dit jaar heeft Avonturenpark Hellendoorn het gebruik van contant geld in het park ook al stopgezet.

Veel mensen maken zich zorgen over deze ontwikkelingen: “Gaat Albert Heijn nu ook al bepalen of ik contant geld in mijn portemonnee mag hebben?” en “Het is vooral zorgwekkend dat een wettig betaalmiddel steeds vaker geweigerd wordt.

Alles moet digitaal zodat alles gecontroleerd kan worden… Ik ben ook gestopt met het sparen van zegels toen ze digitaal werden.

Ik weiger ook om bij een pinautomaat te betalen! Er verdwijnen zoveel banen doordat alles via zelfscanning moet verlopen…

Slechte ontwikkeling van Albert Heijn!!” wordt er gezegd. Toch zijn er ook voorstanders: “Ik lees veel kritiek, maar het is toch ideaal om het meteen op je rekening te krijgen?

De winkel heeft dan minder contant geld in de kassa. Ik hoef er niet mee over straat. Een veilig concept!” Lees hier meer:

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder