Nieuwste
Jongetje (7 jaar) gaat in meisjeskleren naar school en nu willen al zijn vriendjes dat ook
Een zevenjarig jongetje wordt door zijn moeder omschreven als ‘inspirerend’, omdat hij meisjeskleren naar school draagt.
Theo Eaton identificeert zichzelf als een jongen, maar voelt
zich alleen comfortabel in jurken in plaats van jongenskleding.
School
Theo begon vorig jaar thuis met het dragen van meisjeskleding.
Hij vertelde zijn moeder dat hij graag een jurk naar school aan
wilde doen.
Zijn moeder Marion (39) kocht daarop een schortjurk, die meisjes
in Engeland naar school moeten dragen. Ook kocht ze een set
kniekousen en een meisjespoloshirt.
Marion: “Theo draagt al meer dan een jaar meisjeskleding buiten
school. Het hangt er echt van af hoe hij zich voelt op een dag, en
dan bepaalt hij of hij als jongetje of meisje naar school
gaat.”
Experimenteren
Tegen Mirror vertelt zijn moeder dat Theo een energieke en
avontuurlijke jongen is. “Hij speelt met Lego en houdt ook van
leger-spelletjes.”
“Hij identificeert zichzelf als een jongen, maar is niet blij
met jongenskleding. Ik weet niet of dit een permanente zaak gaat
worden of niet. Hij is pas zeven, dus we experimenteren er flink op
los.”
Moedig
Marion, moeder van twee kinderen, hoopt dat de ‘moedige acties’
van haar kind andere kinderen zullen inspireren om ook te gaan
experimenteren met ‘anders zijn’.
“Theo’s eerste dag in meisjesuniform verliep geweldig. Hij had
het op school al aangekondigd, en een van zijn vriendjes zei dat
hij nog steeds van hem zou houden.”
“Theo zei dat hij zich geweldig voelde toen hij tijdens zijn
pauze en lunchpauze buiten speelde in zijn schortjurk. Hij voelde
zich niet anders.”
De school heeft ongelooflijk veel steun geboden. Zijn lerares
heeft hem zelfs verteld hoe geweldig ze zijn kleren vond.
Niet iedereen blij
Wat Marion ook vertelt, is dat niet iedereen begrip heeft voor
de keuze van haar kind. Op TikTok krijgt ze nare verwensingen. Ze
zou naar de hel gaan om wat ze haar kind laat dragen.
“Ik ben nogal een liberaal persoon, dus het was echt moeilijk
voor mij. Ik weet dat Theo pas zeven is, maar hij wil vrijheid om
te zijn wie hij wil zijn. Voor mij is dat heel eenvoudig.”
“Ik probeer het gewoon langs me heen te laten gaan. Ik wil dat
mijn zoon gelukkig is in zijn eigen huid, dat dat hij op latere
leeftijd psychologische problemen ontwikkelt omdat hij zichzelf
niet kan zijn. Dat zou ik mezelf nooit vergeven,” zo stelt de
moeder.
Inspireren
“Hij is gewoon een gelukkig jongetje dat liefde, vriendelijkheid
en acceptatie waardeert. De kleding die hij draagt, mag niet
bepalen wie hij is als persoon.
Ik denk dat dit een positief verhaal is en wil dat mensen het
horen. Mijn zoon kan op deze wijze les geven aan volwassenen,
kinderen en de rest van de school door te zeggen: ‘Dit is wie ik
ben, dit is wat ik ga zijn, ik ben gelukkig zo.” Marion beweert te
hopen dat haar kind als inspiratie dient voor andere ouders en
kinderen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.