-

Nieuwste

Jongetje (7 jaar) gaat in meisjeskleren naar school en nu willen al zijn vriendjes dat ook

Een zevenjarig jongetje wordt door zijn moeder omschreven als ‘inspirerend’, omdat hij meisjeskleren naar school draagt.

Theo Eaton identificeert zichzelf als een jongen, maar voelt zich alleen comfortabel in jurken in plaats van jongenskleding.

School

Theo begon vorig jaar thuis met het dragen van meisjeskleding. Hij vertelde zijn moeder dat hij graag een jurk naar school aan wilde doen.

Zijn moeder Marion (39) kocht daarop een schortjurk, die meisjes in Engeland naar school moeten dragen. Ook kocht ze een set kniekousen en een meisjespoloshirt.

Marion: “Theo draagt al meer dan een jaar meisjeskleding buiten school. Het hangt er echt van af hoe hij zich voelt op een dag, en dan bepaalt hij of hij als jongetje of meisje naar school gaat.”

Experimenteren

Tegen Mirror vertelt zijn moeder dat Theo een energieke en avontuurlijke jongen is. “Hij speelt met Lego en houdt ook van leger-spelletjes.”

“Hij identificeert zichzelf als een jongen, maar is niet blij met jongenskleding. Ik weet niet of dit een permanente zaak gaat worden of niet. Hij is pas zeven, dus we experimenteren er flink op los.”

Moedig

Marion, moeder van twee kinderen, hoopt dat de ‘moedige acties’ van haar kind andere kinderen zullen inspireren om ook te gaan experimenteren met ‘anders zijn’.

“Theo’s eerste dag in meisjesuniform verliep geweldig. Hij had het op school al aangekondigd, en een van zijn vriendjes zei dat hij nog steeds van hem zou houden.”

“Theo zei dat hij zich geweldig voelde toen hij tijdens zijn pauze en lunchpauze buiten speelde in zijn schortjurk. Hij voelde zich niet anders.”

De school heeft ongelooflijk veel steun geboden. Zijn lerares heeft hem zelfs verteld hoe geweldig ze zijn kleren vond.

Niet iedereen blij

Wat Marion ook vertelt, is dat niet iedereen begrip heeft voor de keuze van haar kind. Op TikTok krijgt ze nare verwensingen. Ze zou naar de hel gaan om wat ze haar kind laat dragen.

“Ik ben nogal een liberaal persoon, dus het was echt moeilijk voor mij. Ik weet dat Theo pas zeven is, maar hij wil vrijheid om te zijn wie hij wil zijn. Voor mij is dat heel eenvoudig.”

“Ik probeer het gewoon langs me heen te laten gaan. Ik wil dat mijn zoon gelukkig is in zijn eigen huid, dat dat hij op latere leeftijd psychologische problemen ontwikkelt omdat hij zichzelf niet kan zijn. Dat zou ik mezelf nooit vergeven,” zo stelt de moeder.

Inspireren

“Hij is gewoon een gelukkig jongetje dat liefde, vriendelijkheid en acceptatie waardeert. De kleding die hij draagt, mag niet bepalen wie hij is als persoon.

Ik denk dat dit een positief verhaal is en wil dat mensen het horen. Mijn zoon kan op deze wijze les geven aan volwassenen, kinderen en de rest van de school door te zeggen: ‘Dit is wie ik ben, dit is wat ik ga zijn, ik ben gelukkig zo.” Marion beweert te hopen dat haar kind als inspiratie dient voor andere ouders en kinderen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder