Nieuwste
Asielzoeker (28) kwam naar Nederland voor een beter leven, slaapt nu in een park
Van Portugal naar Nederland: 28-jarige Nelson droomt van beter leven, maar eindigt dakl00s onder boom
Vijf jaar geleden besloot de 28-jarige Nelson zijn geboorteland
Portugal achter zich te laten en naar Nederland te reizen in de
hoop op een beter leven.
Het afscheid van zijn moeder was emotioneel, maar met goede moed
begon hij aan zijn avontuur in Nederland.
Nelson was vastberaden om zijn moeder te helpen en beloofde haar
geld te sturen zodra hij werk had gevonden.
De eerste jaren in Nederland leken veelbelovend voor Nelson. Hij
had werk als pakketbezorger, schoonmaker en werkte in de bouw en
tuinbouw.
Hij verdiende meer dan in Portugal en voelde zich in het begin
de koning te rijk. Hij had een woning, enkele relaties en zelfs een
PlayStation om zich te vermaken.
Helaas ging het niet altijd even goed. Soms was er geen werk
beschikbaar, en de COVID-19-pandemie maakte de situatie nog
lastiger.
Sommige opdrachtgevers betaalden hem niet of slecht, waardoor
hij de huur niet kon betalen en uiteindelijk dakl00s werd.
Na een moeilijke periode belandde hij onder een monumentale boom
in het Museumpark, waar hij nu elke dag slaapt op een zeil met
alleen een slaapzak als bezitting.
Ondanks zijn situatie heeft Nelson geen spijt van zijn
beslissing om naar Nederland te komen. Hij blijft positief en
gelooft dat hij zijn dromen kan waarmaken.
Zijn wens is om een eigen horecazaak te hebben, een dak boven
zijn hoofd en een gezin. Hij voelt zich gelukkig in Rotterdam en
denkt constant aan zijn toekomst, zelfs terwijl hij onder de boom
verblijft.
Nelson’s leven nam echter een tragische wending toen hij zijn
identiteitskaart vergat te verlengen.
Hierdoor kon hij niet meer in het hostel verblijven en verloor
hij zijn baan. Zonder geldige papieren probeert hij toch werk te
vinden, maar het blijkt een uitdaging.
Een recente poging om in een café te werken eindigde zonder
succes toen de eigenaar zijn papieren controleerde en hem moest
wegsturen.
Hoewel er nachtopvang is voor dakl0zen, weigert Nelson daar
naartoe te gaan uit angst voor verleidingen zoals dr*gsgebruik.
Hij wil niet het risic0 lopen om in een neerwaartse spiraal
terecht te komen en houdt liever vast aan zijn dromen en
idealen.
Het verhaal van Nelson laat zien dat het leven niet altijd
volgens plan verloopt en dat tegenslagen iemand kw*tsbaar kunnen
maken.
Ondanks zijn dakl00sheid en de uitdagingen waar hij voor staat,
blijft Nelson hoopvol en vastberaden om zijn doelen te bereiken en
zijn plekje in Rotterdam te vinden, waar hij zich gelukkig
voelt.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.