Economie
Opgepast! Albert Heijn zet smerige truc in om klanten aan de kassa extra te laten betalen

Supermarkt Albert Heijn wordt beschuld!gd van het opzettelijk hanteren van misle!dende praktijken aan de kassa, waarbij klanten uiteindelijk meer moeten betalen dan verwacht.
In een tijd waarin veel mensen financieel krap zitten, is dit
een schokkende ontdekking die de consumentenboyc0t heeft
aangewakkerd.
De Consumentenbond heeft onthuld dat er systematisch onjuiste
bedragen op de kassabonnen van Albert Heijn worden vermeld.
Dit komt bovenop eerdere berichten over prijsfouten in
Nederlandse supermarkten, waarbij één op de zes producten verkeerd
geprijsd wordt aan de kassa.
Het is alar*erend dat deze fouten vrijwel altijd in het nadeel
van de klant zijn.
Terwijl andere supermarktketens zoals Jumbo en Plus hebben
toegezegd de problemen aan te pakken en klanten te compenseren voor
foutieve prijzen op de bon, heeft Albert Heijn nog geen enkele
actie ondernomen.
De beloofde extra controles zijn niet uitgevoerd en er blijven
fouten op de bon verschijnen. Zelfs reclameborden in de winkel
tonen prijzen die al sinds oktober 2022 niet meer kloppen.
De Consumentenbond heeft aangekondigd dat zij Albert Heijn voor
de rechter zal slepen vanwege deze oneerlijke
handelspraktijken.
Daarnaast eisen zij dat zowel Jumbo, Plus als Albert Heijn een
plan indienen om klanten te compenseren voor de foutieve
kassabonnen van de afgelopen jaren.
In reactie hierop beweert Albert Heijn verrast te zijn door de
beschuld!gingen van de Consumentenbond.
Ze beweren voortdurend in gesprek te zijn en benadrukken dat ze
elke foutieve prijs als een teveel beschouwen.
Ze hebben verbeteringen doorgevoerd om ervoor te zorgen dat
foutieve prijzen bij lokale aanbiedingen tot het verleden behoren.
Volgens Albert Heijn is minder dan 1 procent van de prijzen op de
kassabon incorrect.
Het is belangrijk dat consumenten zich bewust zijn van deze
praktijken en hun rechten kennen. Als klanten een foutieve prijs
opmerken, hebben ze recht op het gratis ontvangen van het
product.
Consumenten moeten alert blijven en eventuele fouten melden om
ervoor te zorgen dat supermarkten verantwoordelijk worden gehouden
voor hun handelsprakt!jken.
De beschuldigingen tegen Albert Heijn van het opzettelijk
hanteren van misleidende praktijken aan de kassa blijven de
gemoederen bezighouden.
Het gebrek aan actie van Albert Heijn in reactie op de
onthullingen van de Consumentenbond heeft geleid tot een groeiende
verontwaardiging onder consumenten.
Consumenten zijn terecht bezorgd over het feit dat ze
uiteindelijk meer moeten betalen dan verwacht bij het afrekenen van
hun boodschappen.
In een tijd waarin velen al financieel onder druk staan, kan dit
extra financiële lasten met zich meebrengen die moeilijk te dragen
zijn.
Het is begrijpelijk dat mensen nu kritischer kijken naar de
handelsprakt!jken van supermarkten en zich afvragen of ze wel te
vertrouwen zijn.
Wat is jouw mening over deze praktijken van Albert Heijn? Laat
het weten in de reacties en deel dit artikel om meer mensen bewust
te maken van dit probleem!

Economie
Gordon bijt van zich af in ruzie om familiegraf: ´Mijn nichtje liegt!´

Wat begon als een mediarel rondom het graf van Whitney Houston, is inmiddels geëscaleerd tot een pijnlijke familieruzie tussen Gordon en zijn nichtje Michella. De entertainer is woedend over de uitspraken die zij deed in het weekblad Privé, waarin ze hem beschuldigde van het plaatsen van een gedenksteen op het familiegraf zonder overleg én kritiek uitte op de staat van het graf van zijn ouders. Volgens Gordon is er geen woord van waar.
“Ze liegt door alles heen”
Gordon reageert fel in Weekend op het interview van Michella. “Zij wil met níemand contact,” stelt hij. De geplaatste gedenksteen voor zijn zus Lydia, Michella’s moeder, zou volgens haar ongepast zijn omdat Lydia gecremeerd is en absoluut niet op het familiegraf wilde worden herdacht.
Gordon spreekt dat echter resoluut tegen: “De reden dat wij een gedenksteen op het graf van mijn ouders hebben geplaatst, is omdat wij als familie iets tastbaars wilden van mijn zusje, die altijd heeft gezegd dat ze bij mijn ouders begraven wilde worden. Dus Michella liegt! Ze liegt door alles heen.”
Geen plaats op de begrafenis
De zanger geeft aan dat het verdriet en de spanningen binnen de familie al veel langer sluimeren. Hij herinnert zich hoe hij bij Lydia’s begrafenis werd weggedrukt naar de achterste rij: “Wij mochten ook niet op Lydia’s begrafenis zijn hè. Wij zijn erheen gegaan en ze hebben ons op de láátste rij neergezet. Onze naam Heukeroth werd nergens genoemd, er was niet één foto van mijn ouders, van ons, niks. Alsof we nooit bestaan hebben.”
Impact van media-aandacht
Gordon is vooral boos dat Privé zijn nichtje een podium gaf om deze persoonlijke kwesties publiekelijk te delen. “Ik stuurde het artikel in de familie-app. Het is gewoon heel heftig,” vertelt hij. “Ze vergeten de impact van zo’n artikel. Hoe diep dat aankomt.” Hij vindt het “verschrikkelijk” dat zijn familie zo wordt neergezet.
Evert Santegoeds als lont in het kruitvat
De ruzie werd aangezwengeld door Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds, met wie Gordon al jarenlang overhoop ligt. Nadat Gordon grappend opmerkte iets te willen doen met het graf van Whitney Houston, besloot Evert een fotograaf op pad te sturen naar het graf van Gordons ouders. “Het is wrok en wraak van die engbek,” sneerde Gordon eerder. De aanval werd daarna voortgezet met Michella’s uitspraken in de volgende editie.
Emotionele breuk
De situatie laat zien hoe diep de scheuren binnen de familie Heukeroth zijn. Gordon lijkt oprecht gekwetst door de publieke aanval van zijn nichtje en de manier waarop hij zich buitengesloten voelt bij belangrijke familiegebeurtenissen. Ondanks het mediageweld toont hij zich vooral teleurgesteld: in de media, in zijn familie en in het feit dat een graf – bedoeld als plek van rust – nu symbool is geworden voor verdeeldheid.