-

Economie

Opgepast! Albert Heijn zet smerige truc in om klanten aan de kassa extra te laten betalen

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Supermarkt Albert Heijn wordt beschuld!gd van het opzettelijk hanteren van misle!dende praktijken aan de kassa, waarbij klanten uiteindelijk meer moeten betalen dan verwacht.

In een tijd waarin veel mensen financieel krap zitten, is dit een schokkende ontdekking die de consumentenboyc0t heeft aangewakkerd.

De Consumentenbond heeft onthuld dat er systematisch onjuiste bedragen op de kassabonnen van Albert Heijn worden vermeld.

Dit komt bovenop eerdere berichten over prijsfouten in Nederlandse supermarkten, waarbij één op de zes producten verkeerd geprijsd wordt aan de kassa.

Het is alar*erend dat deze fouten vrijwel altijd in het nadeel van de klant zijn.

Terwijl andere supermarktketens zoals Jumbo en Plus hebben toegezegd de problemen aan te pakken en klanten te compenseren voor foutieve prijzen op de bon, heeft Albert Heijn nog geen enkele actie ondernomen.

De beloofde extra controles zijn niet uitgevoerd en er blijven fouten op de bon verschijnen. Zelfs reclameborden in de winkel tonen prijzen die al sinds oktober 2022 niet meer kloppen.

De Consumentenbond heeft aangekondigd dat zij Albert Heijn voor de rechter zal slepen vanwege deze oneerlijke handelspraktijken.

Daarnaast eisen zij dat zowel Jumbo, Plus als Albert Heijn een plan indienen om klanten te compenseren voor de foutieve kassabonnen van de afgelopen jaren.

In reactie hierop beweert Albert Heijn verrast te zijn door de beschuld!gingen van de Consumentenbond.

Ze beweren voortdurend in gesprek te zijn en benadrukken dat ze elke foutieve prijs als een teveel beschouwen.

Ze hebben verbeteringen doorgevoerd om ervoor te zorgen dat foutieve prijzen bij lokale aanbiedingen tot het verleden behoren. Volgens Albert Heijn is minder dan 1 procent van de prijzen op de kassabon incorrect.

Het is belangrijk dat consumenten zich bewust zijn van deze praktijken en hun rechten kennen. Als klanten een foutieve prijs opmerken, hebben ze recht op het gratis ontvangen van het product.

Consumenten moeten alert blijven en eventuele fouten melden om ervoor te zorgen dat supermarkten verantwoordelijk worden gehouden voor hun handelsprakt!jken.

De beschuldigingen tegen Albert Heijn van het opzettelijk hanteren van misleidende praktijken aan de kassa blijven de gemoederen bezighouden.

Het gebrek aan actie van Albert Heijn in reactie op de onthullingen van de Consumentenbond heeft geleid tot een groeiende verontwaardiging onder consumenten.

Consumenten zijn terecht bezorgd over het feit dat ze uiteindelijk meer moeten betalen dan verwacht bij het afrekenen van hun boodschappen.

In een tijd waarin velen al financieel onder druk staan, kan dit extra financiële lasten met zich meebrengen die moeilijk te dragen zijn.

Het is begrijpelijk dat mensen nu kritischer kijken naar de handelsprakt!jken van supermarkten en zich afvragen of ze wel te vertrouwen zijn.

Wat is jouw mening over deze praktijken van Albert Heijn? Laat het weten in de reacties en deel dit artikel om meer mensen bewust te maken van dit probleem!

Economie

Gordon bijt van zich af in ruzie om familiegraf: ´Mijn nichtje liegt!´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Wat begon als een mediarel rondom het graf van Whitney Houston, is inmiddels geëscaleerd tot een pijnlijke familieruzie tussen Gordon en zijn nichtje Michella. De entertainer is woedend over de uitspraken die zij deed in het weekblad Privé, waarin ze hem beschuldigde van het plaatsen van een gedenksteen op het familiegraf zonder overleg én kritiek uitte op de staat van het graf van zijn ouders. Volgens Gordon is er geen woord van waar.

“Ze liegt door alles heen”

Gordon reageert fel in Weekend op het interview van Michella. “Zij wil met níemand contact,” stelt hij. De geplaatste gedenksteen voor zijn zus Lydia, Michella’s moeder, zou volgens haar ongepast zijn omdat Lydia gecremeerd is en absoluut niet op het familiegraf wilde worden herdacht.

Gordon spreekt dat echter resoluut tegen: “De reden dat wij een gedenksteen op het graf van mijn ouders hebben geplaatst, is omdat wij als familie iets tastbaars wilden van mijn zusje, die altijd heeft gezegd dat ze bij mijn ouders begraven wilde worden. Dus Michella liegt! Ze liegt door alles heen.”

Geen plaats op de begrafenis

De zanger geeft aan dat het verdriet en de spanningen binnen de familie al veel langer sluimeren. Hij herinnert zich hoe hij bij Lydia’s begrafenis werd weggedrukt naar de achterste rij: “Wij mochten ook niet op Lydia’s begrafenis zijn hè. Wij zijn erheen gegaan en ze hebben ons op de láátste rij neergezet. Onze naam Heukeroth werd nergens genoemd, er was niet één foto van mijn ouders, van ons, niks. Alsof we nooit bestaan hebben.”

Impact van media-aandacht

Gordon is vooral boos dat Privé zijn nichtje een podium gaf om deze persoonlijke kwesties publiekelijk te delen. “Ik stuurde het artikel in de familie-app. Het is gewoon heel heftig,” vertelt hij. “Ze vergeten de impact van zo’n artikel. Hoe diep dat aankomt.” Hij vindt het “verschrikkelijk” dat zijn familie zo wordt neergezet.

Evert Santegoeds als lont in het kruitvat

De ruzie werd aangezwengeld door Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds, met wie Gordon al jarenlang overhoop ligt. Nadat Gordon grappend opmerkte iets te willen doen met het graf van Whitney Houston, besloot Evert een fotograaf op pad te sturen naar het graf van Gordons ouders. “Het is wrok en wraak van die engbek,” sneerde Gordon eerder. De aanval werd daarna voortgezet met Michella’s uitspraken in de volgende editie.

Emotionele breuk

De situatie laat zien hoe diep de scheuren binnen de familie Heukeroth zijn. Gordon lijkt oprecht gekwetst door de publieke aanval van zijn nichtje en de manier waarop hij zich buitengesloten voelt bij belangrijke familiegebeurtenissen. Ondanks het mediageweld toont hij zich vooral teleurgesteld: in de media, in zijn familie en in het feit dat een graf – bedoeld als plek van rust – nu symbool is geworden voor verdeeldheid.

Lees verder