-

Nieuwste

Esther ontvangt al tien jaar een uitkering: ‘Hoogste tijd om dat te vieren!’

De 33-jarige Esther, beter bekend als ‘Essociaal’ op het TikTok-platform, deelt openlijk haar verleden waarin ze te maken had met verslav!ngen.

Gedurende ruim elf jaar worstelde ze met verslav!ng, waarvan ruim vier jaar aan de zware verslav!ng G*B.

Tegenwoordig gaat het goed met haar en is ze alweer vier jaar clean. Op TikTok heeft ze bijna 200.000 volgers en wordt ze steeds bekender.

Haar leven is ingrijpend veranderd. Esther kreeg zelfs een hoofdrol in een minidocumentaire gemaakt door communicatiestudenten Jouke Weijs en Sam Matthijs.

Essociaal benadrukt dat verslav!ng zowel negatieve als leuke aspecten kan hebben: “Iedereen zegt altijd dat dr*gs slecht zijn, maar het kan ook leuk zijn.

Ik heb fantastische dingen meegemaakt. Nachtenlang wakker zijn met vrienden bijvoorbeeld. Of die keer dat we verdwaalden in een bos, dat was geweldig.”

Esther benadrukt echter dat er ook een duistere kant zit aan het gebruik van verb0den middelen: “Toen ik afk!ckte, ging ik fulltime werken.

Dat werd te veel voor me. Ik had veel meegemaakt en raakte uiteindelijk burn-0ut. Toen begon ik met G*B. In die periode heb ik ook een ernstig auto-0ngeluk gehad dat bijna fata*l afliep.

Ik b0tste tegen een boom. Gelukkig was er niemand anders bij betrokken. Ik zeg niet dat ik op dat moment niks had gebruikt, maar ik voelde er op dat moment niets van. Ik was vooral heel moe.”

Esther viert haar tienjarige jubileum in de uitkering op TikTok. De video heeft echter behoorlijk wat kritiek gekregen van mensen die van mening zijn dat dit absoluut geen reden is om te vieren.

Het feestje dat Esther viert vanwege haar tienjarige jubileum in de uitkering heeft een golf van kritiek teweeggebracht.

Veel mensen vinden het 0ngepast om een dergelijke mijlpaal te vieren, gezien het feit dat een uitkering vaak als tijdelijke steun wordt gezien en niet als een langdurige prestatie.

De reacties op TikTok variëren sterk. Sommigen prijzen Esther voor haar openheid en moed om haar verleden te delen, terwijl anderen haar bekritiseren vanwege haar keuze om de uitkering als iets positiefs te zien.

De discussie heeft geleid tot verhitte debatten en verschillende standpunten over de rol van sociale steun en verantwoordelijkheid binnen de maatschappij.

Het is belangrijk om op te merken dat een uitkering bedoeld is als een vangnet voor mensen die tijdelijk niet in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien.

Hoewel iedereen recht heeft op steun in moeilijke tijden, is het stimuleren van afhankelijkheid van een uitkering op de lange termijn geen duurzame oplossing.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder