Nieuwste
Diana in shock na bezoek graf van dochtertje: ‘Platgebrand en bloemen weggegooid’
Voorbije dinsdag ging Diana even langs bij het graf van haar dochtertje. Maar daar aangekomen, zag ze dat de gedenkplaats in brand was gestoken. De steen was pikzwart en de bloemen waren weggegooid.
Diana doet haar verhaal bij RTL Nieuws. De vrouw had haar kinderen naar school gebracht en wilde nog even het graf van haar dochter bezoeken.
Met pijn in haar stem getuigt ze: “Ik ga vrijwel iedere dag. Het is mijn kleine ritueel. Maar toen ik arriveerde, moest ik huilen.”
Haar dochter Britt is al tien jaar niet meer onder ons. Het kleine meisje overleefde een epileptische aanval niet. Ze werd niet eens een jaar oud.
Het graf van het meisje is niet meer te redden. De beelden zijn kapotgemaakt, de steen is in brand gestoken en de bloemen zijn weggegooid.
Na de ontdekking belde ze gelijk haar man op. “Ik ben gaan zitten en heb gehuild als een speenvarken.”
“Waarom doen mensen zoiets? Ik begrijp het niet. Stel je hebt dan problemen met ons, zeg dat dan gewoon. Maar dit?”
De moeder probeerde om de steen weer schoon te maken, maar dat lukte niet. “Je kunt toch niet tegen een verbrande gedenksteen aankijken?”
“Hoe moet ik dit dan aan mijn kinderen uitleggen?”, vraagt de wanhopige moeder zich af. Kevin en Diana hebben nog een peuter en een zoon van acht.
“Ons zoontje weet dat hij een zus heeft die er niet meer is. Dat uitleggen was al lastig genoeg. Ik zou echt niet weten hoe ik dit op de correcte manier moet gaan vertellen.”
Ondertussen werd er wel een onderzoek ingesteld om de daders te vatten. Dat zal een lastige opdracht worden. Op de plaats in Heerlen hangen immers geen camera’s.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.