-

Nieuwste

Chantal eist dat haar partner contact met zijn kinderen verbreekt: ‘Te veel aandacht’

Chantal (35) heeft een gelukkige relatie met haar nieuwe liefde Richard (42). Maar nu eist ze dat haar partner het contact verbreekt met zijn kinderen uit een vorige relatie.

De vrouw droomt van een mooie toekomst met Richard en wil deze alleen met hem opbouwen. Liefst zonder zijn drie kinderen uit een vorige relatie.

Chantal heeft zelf geen kinderen. Richard heeft drie kinderen in de leeftijd van 9, 15 en 18 jaar. Ze wil niet dat hij daar nog contact mee heeft.

Ze wil dolgraag een toekomst met Richard, maar zijn drie kinderen horen daar niet bij. Ze schrijft: “Ik wil dat we samen iets gaan neerzetten.”

“We kunnen niks opbouwen op deze manier, want die kinderen hebben constant aandacht nodig. Ze wonen bij hun moeder, maar ieder weekend moet hij zijn jongste dochter gaan ophalen.”

“Die van 15 en 18 zijn al zelfstandig, dus die komen zelf en ook gewoon onaangekondigd. Dan heb ik lekker gekookt voor hem, en dat staat plotseling zijn zoon voor de deur.”

Richard praat niet meer met zijn ex. Ze hebben dan ook een slechte band. “Zijn ex is boos dat hij verder wil met mij, maar dat is nu eenmaal het leven.”

“Dat neemt ze hem enorm kwalijk. Ik zie wel dat hij er ontzettend mee zit. Maar ik heb ook het idee dat hij helemaal niet zo veel van zijn kinderen houdt.”

“Ik heb het nu al enkele keren gezien en wanneer zijn dochter bij ons is, zit hij alleen maar op zijn telefoon te tokkelen. Dat kan toch ook niet?”

“Daarom heb ik tegen Richard gezegd dat het beter is dat hij het contact met zijn kinderen zou verbreken. Dan kunnen we samen aan onze toekomst werken.”

“En met verbreken bedoel ik ook echt verbreken. Op Facebook, WhatsApp, gewoon overal. Dan kan hij eindelijk tijd aan mij spenderen en kunnen we samen iets opbouwen.”

“Ik snap dat mensen zeggen dat ik niet goed spoor of naar een instelling moet of zo. Maar ik heb hem dit duidelijk gezegd, want anders kan het zo niet verder.”

“We wonen in hetzelfde dorp, dus ik heb niet de illusie dat hij ze echt nooit meer gaat zien. Maar het zou fijn zijn als dit niet meer in ons huis is.”

“Richard reageerde verbaasd op mijn voorstel, maar hij wil er wel over nadenken. Ik heb gezegd dat ik binnen de twee weken een reactie verwacht.”

“Eerlijk gezegd: het feit dat hij erover wil nadenken, sterkt mij in het gevoel dat zijn kinderen geen prioriteit voor hem zijn. Ik wil ook alleen maar het beste voor hem.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder