-

Nieuwste

Jan Slagter valt in studio keihard tegen plantenbak: ‘Had hier bijna niet meer gezeten’

Recent maakte omroepbaas Jan Slagter in Studio 23 op het Mediapark in Hilversum een bijna fatale val. Dat vertelde de televisiebons woensdag in het Mediaforum op NPO Radio 1. Hij onthulde: “Het had niet veel gescheeld of ik had hier niet meer gezeten.”

Zijn bekentenis volgde in een gesprek over het 0ngeluk tijdens de Op1-uitzending met Charles Groenhuijsen en Margje Fikse.

Toen en van de gasten ten val kwam en gewond raakte, gingen de presentatoren onverstoord door. De vrouw lag echter bloedend in de studio.

Jan bestempelt de studio’s in het Mediapark als levensgevaarlijke spookhuizen. De omroepbaas vertelt: “Ik was daar voor Tijd Voor Max en wilde iemand een handje geven.”

“Er lag een kabel die was afgeplakt met dezelfde kleur van het zeil. Ik zag hem niet, er had een groot rood bord bij moeten staan.”

De Omroep MAX baas kwam ten val en viel pardoes tegen een betonnen plantenbak. Jan vervolgt: “Ik viel met mijn borst tegen die bak. Er kunnen allemaal ongelukken gebeuren.”

Hij vroeg zijn managementteam om beter naar de veiligheid van de studio’s te kijken. De omroepbaas vat samen: “Het is er donker, er liggen overal kabels. Er kunnen allemaal ongelukken gebeuren.”

Ondertussen laat de hoofdredactie van Op1 weten dat er maatregelen zijn genomen om de veiligheid te verbeteren.

Er zijn twee extra vloeronderdelen aangebracht, waardoor het podium van de tafel wat breder is geworden.

Verder zijn er felgekleurde markeringen zodat de gasten kunnen zien hoe ze veilig op het podium en er weer af kunnen stappen. Dat meldt een woordvoerder.

De zegsman voegt er nog aan toe: “En tot slot: er is altijd een bhv’er aanwezig.” Jan Slagter is ondertussen blij dat hij het allemaal nog kan navertellen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder