-

Nieuwste

Ambtenaar wil vreselijke naam pasgeboren baby niet registeren: ‘Walgelijk’

Kersverse ouders Dan en Mandy Sheldon uit Derbyshire uit het Verenigd Koninkrijk wilden hun pasgeboren zoontje aangeven. Dat verliep echter niet van een leien dakje.

Ze zeiden tegen de ambtenaar dat ze hun zoon de naam Lucifer wilden geven. De ambtenaar snapte niet dat ze voor deze naam hadden gekozen.

De vader van het kind vertelde: “We waren heel enthousiast over de gekozen naam, maar de ambtenaar bekeek ons met walging.”

“De medewerkster vroeg ons of we wel zeker waren over de naam. Ze zei ons dat het leven van onze zoon moeilijk zou worden.”

“Leraren zouden hem niet normaal behandelen en hij zou het moeilijk hebben om later goed werk te vinden.”

De vader vervolgt: “Daarna zeiden ze ons dat in bepaalde landen gelijkaardige namen gewoon verboden zijn. Dat komt vanwege de band met de duivel.”

“Ze suggereerden dat we hem een andere officiële naam moesten geven en dat we hem alleen thuis Lucifer mochten noemen”, vertelt de vader. Hier waren Mandy en Dan het helemaal niet mee eens.

Het stel maakte duidelijk dat ze geen enkel geloof aanhangen en dat dit hierdoor ook geen negatieve betekenis bij hun zoon kan oproepen.

Zij opperen dat de naam van hun zoon juist heel bijzonder is vanwege de mooie betekenis. Dat is immers lichtbrenger en ochtend.

“We dachten bij onszelf dat dit gewoon heel ongewoon en uniek was. Maar we hadden nooit gedacht dat het ons zoveel pijn zou opbrengen.”

“Daarom besloten we om een officiële klacht in te dienen om erop te wijzen dat we wantrouwig werden behandeld bij het moment van de registratie.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder