-

Nieuwste

Asociale Meilandjes verstoren uitvaart tijdens verbouwen: ‘Leven gaat door’

Het klussen en verbouwen in Chateau Meiland lijkt maar niet op te houden. Code Rosé is nog lang niet af, maar moet wel snel geopend worden.

De Meilandjes hebben heel wat stress bij het verbouwen. En dat is natuurlijk ook goed te horen. Het gegil en gejank is van ver te horen, maar de familie weet niet dat er buiten een uitvaart aan de gang is.

Maxime zegt: “De d0den staan op uit hun graf.” Iedere week krijgen we het gehamer en geklop te horen in Chateau Meiland.

En niet alles loopt zoals gepland. Niemand heeft er echt zin in en ze hebben ook niet het goede gereedschap. Een kijker merkt op: “Na tig afleveringen zijn ze nog geen steek verder.”

De mensen buiten hebben ook veel last van de renovatie, naast het feit dat de honden door de bouwplaats rennen.

Vlak naast Code Rosé wordt er namelijk een uitvaart gehouden. Maxime zegt dat het raam dicht moet. “Er staan allemaal mannen met hoge hoeden. Er is een begr*fenis”, klinkt het.

Eenmaal het raam dicht beginnen ze ijverig verder te klussen. “Het leven gaat door hè”, meent Erica. Daar zijn de kijkers het niet mee eens.

De meeste mensen vinden het droevig dat de Meilandjes geen respect hebben voor de uitvaart. Ze menen dat ze het werk even moeten stilleggen.

Maar dan gaat het fout. Maxime heeft zichzelf gekwetst en schreeuwt het uit. Wellicht heeft iedereen buiten het pension dit gehoord, raam dicht of niet.

“Waarom komt niemand even kijken, als ik doe alsof ik d00dga”, jammert ze. Niet echt een subtiele woordkeuze.

De Meilandjes krijgen wel vaker kritiek, maar ditmaal gaan de kijkers toch helemaal los. Ze vinden dat ze te veel gillen en dat alles geacteerd is.

Mensen noemen hen asociaaltjes. Op de sociale media is te lezen: “Ze hebben geen respect.” De Meilandjes hebben nog een lange weg te gaan en daarom kunnen ze wellicht geen seconde missen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder