-

Nieuwste

PSV-perschef Thijs Slegers deelt heftig nieuws: ‘Ongeneeslijk ziek’

Thijs Slegers (46), perschef van PSV, deelde ontzettend verdrietig nieuws. Hij is namelijk ongeneeslijk ziek. “De medici kunnen niets meer voor me doen.”

In 2020 werd hij getroffen door acute leukemie. Daarna leek het echter weer beter te gaan met hem. Op dat moment moest hij zijn werkzaamheden voor PSV wel stoppen. Nu blijkt dat hij niet meer te genezen is. “De afstotingsziekte die me al maanden dwars zit, is geen halt toe te roepen. Na een eerder geslaagde stamceltransplantatie zullen de naweeën me uiteindelijk fataal worden. De medici kunnen niets meer voor me doen.”

Noodlot accepteren

Slegers vervolgt: “Ons rest niets anders dan het noodlot te accepteren en er mee te dealen. Mijn gezin en ik danken jullie allemaal voor de steun die we mochten ontvangen in de voorbije jaren. Dat heeft ons ontzettend goed gedaan. Hoe lang nog? Onder welke omstandigheden? Dat weten we nu niet en blijft ongewis.”

Stamceldonor

Toch heeft Slegers ondanks deze tegenslag zijn gevoel voor humor niet verloren. “Tips voor goeie series enz zijn welkom. Moet de tijd toch door zien te komen.”

Verder roept hij op om stamceldonor te worden. “Als jullie ons echt blij willen maken: schrijf je via Matchis als stamceldonor. Ik ben niet meer te helpen, maar anderen wel.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder