Nieuwste
Man acht maanden na crematie springlevend teruggevonden
Deepak Balakrishnan Kandi werd acht maanden geleden doodverklaard en zijn familie liet hem cremeren. Maar de man werd levend en wel teruggevonden in een hotel in India, acht maanden na zijn vermeende crematie. Hij was eerst het hele land rondgereisd.
Op 7 juni werd de man als vermist opgegeven. De politie vond dan op 17 juli een lichaam op het strand. Ze identificeerden hem als Kandi. Daarna koos zijn familie voor crematie.
Enkele dagen later ontdekte de politie dat het lichaam eigenlijk van een andere vermiste man was. Beiden mannen leken sprekend op elkaar. Een DNA-test onthulde dan definitief dat het lichaam niet van Kandi was.
Vervolgens startte de politie een grootschalige zoektocht naar Kandi. Acht maanden lang zochten ze vruchteloos. Toen ze een hotel doorzochten in een stad op 450 kilometer ten zuiden van Mumbai hadden ze prijs. In het register vonden ze het rijksregisternummer van Kandi.
Op het politiekantoor legde de man uit dat hij acht maanden lang door India was gereisd. Kandi moest grinniken toen ze hem over zijn crematie vertelde, waarvan hij niet op de hoogte was.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.