Nieuwste
Jongetje (3) ontsnapt uit peuteropvang, ouders in grote shock
Eergisteren is een 3-jarige jongen ontsnapt uit een opvangcentrum voor jonge kinderen in het Limburgse Weert. Het opvangpersoneel kon het kind niet zien, waarna de jongen vluchtte. Een oplettende voorbijganger zag hem vervolgens op een drukke weg.
Bij de weg
Dat meldt Dagblad de Limburger. De jongen liep over de zeer drukke Sint Jozeflaan toen een voorbijganger merkte dat dit niet normaal was. Hij belde meteen een noodnummer, waarop de hulpdiensten snel ter plaatse waren en het kind naar een veilige plek brachten.
Het vermoeden bestaat dat het kind via een deur in het hek wist te ontsnappen. Een woordvoerder van het asiel zei spijt te hebben van het incident. “Het is jammer, vooral omdat we veiligheid voorop stellen.” Kort na de ontsnapping kwamen ze er zelf achter dat hun kind was weggelopen. Het personeel belde meteen 112 en begon zelf de omgeving te doorzoeken en het gebouw.
Het asiel wilde in contact komen met een voorbijganger, een vrouw die haar hond aan het uitlaten was, om haar te bedanken voor haar waakzame gedrag. Het incident werd rechtstreeks met de ouders van het kind en het betrokken personeel besproken. “We gaan ook met de basisschool in gesprek hoe we dit kunnen voorkomen. Dit mag nooit meer gebeuren”, aldus de woordvoerder.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.