-

Nieuwste

Hulpverlener met zware kater vermoordt luidruchtige patiënten

Een hulpverlener (26), die zich voordeed als verpleger, bekende twee oudere patiënten te hebben vermoord in het Duitse Rechts der Isar-ziekenhuis in München. Hij wilde dat de slachtoffers hun mond hielden, zodat hij zijn kater kon uitslapen.

De verdachte Mario G. zit sinds november 2020 vast op verdenking van poging moord op zes patiënten en de moord op twee patiënten. Omdat hij een zware kater had diende hij een overdosis kalmeringsmiddelen toe aan enkele patiënten. De man vond dat ze te veel lawaai maakten. Twee bejaarden van 80 en 89 overleefden de overdosis niet.

Als hij schuldig wordt bevonden, riskeert Mario levenslang. Volgens het OM gaf hij in het geheim kalmeringsmiddelen aan de patiënten die net uit operatie waren gekomen. Hijzelf verklaarde een enorme kater te hebben. Mario G. zei: “Ik heb een grote fout gemaakt. Ik was dronken geweest en had maar één optie: ze verdoven. Het spijt me heel erg, het was niet de bedoeling ze te vermoorden.”

Alcoholprobleem

Tijdens het onderzoek bleek dat Mario G. een zwaar alcoholprobleem heeft. Naar eigen zeggen dronk hij in de periode van vier maanden dat hij voor het ziekenhuis werkte ontzettend veel. Op vrije dagen dronk hij 20 tot 25 biertjes en drie flessen wodka. De verdachte ging ook regelmatig op café, waar hij dan maar liefst dertig shotjes Jägermeister soldaat maakte.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder