-

Nieuwste

Droevige update over gezondheid Rob de Nijs: ‘Einde nadert’

Vanwege zijn Parkinson gaat de gezondheid van Rob de Nijs fel achteruit. Vrouw Jet zegt dat het afscheid nadert. Daar wil ze liever niet aan denken.

Rob en Jet zijn al dertig jaar een koppel, maar de laatste jaren waren ontzettend moeilijk. De gezondheid van Rob gaat met rasse schreden achteruit. In gesprek met Weekend vertelt ze: “Het is aanpoten. Rob wordt natuurlijk wat minder mobiel, dus ik moet wel de handen uit de mouwen steken. Maar hij is het meer dan waard om dat voor te doen. Hij is een lief mens, dus ik doe het graag voor hem.”

Pluk de dag

Jet is sinds de ziekte van Rob wel bewuster gaan leven. “De kans is natuurlijk groot dat er een afscheid gaat komen. Niemand kan in de toekomst kijken, eigenlijk zouden we allemaal zo moeten doen, leven alsof het je laatste dag is.” Hoewel ze ook beseft dat het einde nadert, is ze daar liever niet te veel mee bezig. “Sterker nog, ik sta daar liever niet bij stil, want dat is niet lekker leven. Dus dat doen we ook zo min mogelijk.”

Niet meer lopen

En hoe is het fysiek met Rob gesteld? “Hij loopt niet meer en staan wordt ook moeizamer, dus dan kun je het wel een beetje bedenken.” Toch hebben ze nog dromen. Jet zou dolgraag emigreren naar Bonaire. Dat is de plek waar ze het gelukkigst zijn. Maar niet alleen de gezondheid van Rob houdt haar tegen. “Mijn moeder is heel ziek en mijn vader is ook niet meer piepjong, dus dan doe je dat niet zo makkelijk.”

Het wordt teveel

Voor Jet is het heel heftig dat ook haar moeder ziek is. Haar moeder is 93 en heeft Alzheimer. “Tot vorig jaar woonde ze nog thuis en was ik daar veel. Dat zou ik nu niet meer kunnen, in combinatie met de zorg voor Rob. Mijn vader is nu ook net verhuisd naar een verzorgingstehuis. Het is zorgen voor Rob, zorgen dat mijn vader het goed heeft… Mijn moeder zit nu wel goed, maar alles bij elkaar is het veel.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder