-

Nieuwste

Pratende M&M’s verboden wegens te woke

Op de Amerikaanse televisie moeten M&M’s voorlopig hun mond houden. De veranderingen aan de pratende snoepjes in de reclames hebben tot te veel ophef geleid. Dat meldt producent Mars op Twitter.

Het bedrijf schrijft: “Afgelopen jaar hebben we wat veranderingen aangebracht aan onze geliefde snoepjes. We waren er niet zeker van of dat zelfs maar opgemerkt zou worden.”

Maar het werd zeker opgemerkt, en dat is nog zacht uitgedrukt. Twitteraars waren in alle staten toen ze zagen dat de vrouwelijke laarzen van de groene M&M ingeruild werden voor sneakers. Hakken zouden te seksistisch zijn. Anderen dachten er dan weer anders over. “Zelfs schoenen kunnen polariserend werken”, geeft Mars nu aan.

In september introduceerde het bedrijf dan een paarse pratende variant in de reclames. Dat was om meer diversiteit te creëren. Heel wat Amerikanen waren hier niet over te spreken. Ze vinden dit te woke. Mars gaat de pratende M&M’s nu gebruiken als woordvoerder. De commercials worden nu ingesproken door een komiek.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder