Nieuwste
Paniek na vondst gekko in aardbeienbakje
Een vrouw uit Manchester kon haar ogen niet geloven toen ze haar koelkastdeur opende. Ze zag de kop van een gekko uit een aardbeienbakje steken. De kleine hagedis was vanuit Egypte meegereisd in een bakje Lidl-aardbeien. Het beestje overleefde de ruis van ongeveer 5.000 km en belandde uiteindelijk in de koelkast van de dame.
De 29-jarige Nikata Moran had nooit durven vermoeden dat ze een tropisch diertje in huis zou halen toen ze het doosje aardbeien kocht. “Toen ik in mijn koelkast keek, zag ik in mijn ooghoek iets bewegen. Toen ik het van dichtbij bekeek, zag ik een kopje uitsteken. Ik kon m’n ogen niet geloven.”
De Engelse zette het diertje van amper 2,5 cm in een doosje. “De gekko was erg alert, maar het lukte me om het beest met een lepel in een plastic bakje te zetten. Wat een reis heeft dit diertje gemaakt.”
De gekko miste een stukje van zijn staart, maar dat groeit vanzelf terug. De dierenbescherming gaf het diertje een nieuwe thuis. Ook zij staan voor een raadsel hoe het diertje de reis in een gekoelde container kon overleven.
A woman was shocked to find an Egyptian gecko popping up out of strawberries in her fridge in Manchester. https://t.co/qyHzIuLK5K
— BBC North West (@BBCNWT) January 25, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.