Nieuwste
Bizarre wending: Johnny de Mol verdwijnt alweer van de buis
Voor de Johnny de Mol kan het ook nooit een keertje publicitair gezien goed gaan. Als hij al niet vervolgd wordt door zijn razende ex Shima Kaes, doet Tina Nijkamp nu een pijnlijke ontdekking.
Tv-professor en oud-zenderbaas van SBS 6, Tina Nijkamp, snuisterde gisteren door de nieuwste adverteerderspresentatie van Talpa en stootte op een saillante pagina. Het televisiebedrijf promoot namelijk een nieuwe datingshow. Date Smakelijk, vermoedelijk een flauw afkooksel van First Dates.
Dat klinkt allemaal niet zo schokkend, maar dan merkt Tina de voetnoot op met daarin de uitzendinfo. Er staat te lezen: “Uitzendperiode: september 2023. Dag: maandag t/m vrijdag. Timeslot: 19.30 tot 20.30 uur. Aantal afleveringen: 40.”
En dat is uitgerekend het tijdstip waarop nu HLF8 wordt uitgezonden. De comeback van Johnny de Mol in zijn eigen talkshow is dus wellicht geen lang leven beschoren.
Niet goed
Tina ziet de toekomst voor Johnny dan ook somber in. “Huh? Wat is dit? SBS 6 is bezig met het ontwikkelen van een nieuw dagelijks datingprogramma. Het lijkt een mix tussen First Dates en Komen Eten. Op zich niets bijzonders, ware het niet dat het tijdstip me ontzettend verbaast. Betekent dit het einde van HLF8?” Moest de nieuwe format van de talkshow dus geen succes worden, zal het programma wellicht definitief worden opgedoekt.
Talpa reageert
Luuk Ikink zegt in RTL Boulevard dan weer dat Talpa de geruchten ontkent. “Geen paniek voor de mensen die net weer gewend waren aan Johnny. Talpa laat aan ons weten dat het een fout van hun kant is. Het programma Date Smakelijk is nog in ontwikkeling en zowel de startdatum als tijd is nog onduidelijk, zeggen ze nu.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.