Nieuwste
Razende ouders en huilende kinderen na zinkende boot in Sinterklaasjournaal
Het Sinterklaasjournaal mag dan wel pas van start zijn gegaan, het zorgt nu al voor heel wat ophef op de sociale media. De aflevering van donderdag zorgde voor huilende kinderen en slapeloze nachten voor de ouders. Waarom? In de uitzending was te zien hoe de pakjesboot à la Titanic zonk.
Aanstaande zaterdag zet de Sint voet aan wal in Hellevoetsluis. Kinderen kijken daar natuurlijk met spanning naar uit. Maar wat blijkt? In het Sinterklaasjournaal kwam aan het licht dat de boot zo lek was als een zeef en zonk! Een ouder reageert verontwaardigd op Twitter: “En bedankt NPO3, weg avond. Kind helemaal overstuur. Dit wordt een latertje!”
Het is natuurlijk niet de eerste keer dat de Sint en zijn helpers problemen ondervinden tijdens hun reis van Spanje naar Nederland. De vraag is natuurlijk of Sinterklaas het dit jaar wel op tijd zal halen? Vele kinderen brachten de nacht naar verluidt al huilend door.
Maar ook volwassenen zijn niet te spreken over de aflevering. “Wil een horrorfilm gaan kijken. Denk dat ik de stoombootaflevering van het Sinterklaasjournaal ga kijken”, tweet iemand. Nog een andere persoon merkt op: “Dacht dat de Titanic te vroeg werd uitgezonden.”
En bedankt @NPO3, weg avond. Kind helemaal overstuur na het #sinterklaasjournaal ? Dit wordt een latertje! pic.twitter.com/609BmZTroH
— Doodle me Sam (@DoodlemeSam) November 10, 2022
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.