Nieuwste
Nederlandse eierboer mag geen Ferrari Purosangue kopen wegens niet exclusief genoeg
Een Nederlandse ondernemer zou maar wat graag een Ferrari Purosangue kopen, maar de dealer weigert hem eentje te verkopen.
Marcel Wulms, eierboer, wilde de gloednieuwe Purosangue aanschaffen, maar stootte op een njet van de dealer.
We wisten niet dat je sloten geld kon verdienen met de verkoop van eieren, maar toch is het zo. Voor Wulms is het big business en hij vergaarde er een aardig fortuin mee. Hij verdiende zoveel geld dat zelfs genoeg centjes had om een Ferrari Purosangue te kopen.
De ondernemer kreeg echter te horen dat hij niet exclusief genoeg is. VIP- en TOP-klanten krijgen naar verluidt voorrang. Wulms blijft echter niet bij de pakken zitten.
Wulms tekende twee jaar terug al voor de auto. Toen was alleen bekend dat het Italiaanse topmerk een SUV op de markt zou brengen. Over het design was toen nog niets geweten. Hij deed zelfs al een aanbetaling van 20.000 euro.
De ondernemer moest en zou dit juweeltje hebben. Toen hij van de dealer Munsterhuis Sports Cars te horen kreeg dat hij de zevende Purosangue zou krijgen die aan hen geleverd zou worden, was hij in de wolken.
Ferrari weigert
Maar in september kreeg hij het vervelende nieuws dat het zaakje niet doorging. Ferrari had besloten om de auto’s eerst te verkopen aan vips en dan aan topklanten. Dat zijn personen die al meerdere bolides hebben. Dit is hem echter nooit meegedeeld. Wulms wil de Italianen nu toch aan hun contract houden.
De ondernemer zette er een advocaat op en die eist nu een dwangsom van 5.000 per dag dat Munsterhuis in gebreke blijft om te leveren. En dat vanaf het moment dat de auto beschikbaar is. De rechter velt binnen twee weken een oordeel.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.