Nieuwste
Leerlingen moeten naar wc-blok zonder deur
De studenten van een middelbare school in Manchester moesten zich twee keer in de ogen wrijven toen ze van school terugkwamen. Plotseling waren de deuren van het wc-blok verdwenen.
Er zit nog wel een deur voor de hokjes, maar de studenten kunnen zich niet meer terugtrekken in het blok ervoor. Daar staan geen deuren meer in. Volgens de Parenthorn High School moest de maatregel een veiliger klimaat creëren. Ouders spreken grote schande en noemen dit zelfs een schending van de mensenrechten.
Critici vinden dat de privacy ver te zoeken is. “Het ontbreekt beide geslachten nu aan privacy, een mensenrecht dat op deze manier steeds verder wordt uitgehold. En gaat het helpen tegen pesten? Dat gebeurt niet alleen op de wc’s”, vertelt een ouder.
Hoofdonderwijzer Chris Bell geeft dan weer aan dat de privacy niet in het geding is. Feit is en blijft wel dat leerlingen zich tijdens het doen van hun behoefte niet meer kunnen afzonderen. Daarover zegt Bell: “Ouders hebben het nog niet gezien, maar we denken dat dit iets positiefs is voor de toekomst van onze school.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.