-

Nieuwste

Fabrikanten waarschuwen: groot frikadellentekort dreigt in Nederland

frikandellen

Alsof de ellende in Nederland nog niet groot genoeg is, komt er nu nog een crisis bij. Cafetaria’s kampen met een tekort aan frikandellen. Fabrikanten zeggen dat dit te maken heeft met personeelstekort en kunnen niet vertellen wanneer de frikandellen weer volop te verkrijgen zijn.

Directeur van de Vereniging van Professionele Frituurders ProFri, Frans van Rooij, legt uit: “Ons bereikten al eerder verontruste berichten van cafetariahouders dat ze nog maar maximaal tien dozen mochten bestellen bij hun horecagroothandel. De frikandel behoort, samen met friet en de kroket, tot de top drie van het cafetaria.”

Horecagrossier Bidfood kampt met dezelfde problemen. Accountmanager Roel Theelen vertelt dat ze eind augustus zelfs even geen frikandellen meer konden leveren. “Nu wordt het wel echt te gek”, liet hij weten. “Frikandellen zijn de halsslagader van de cafetaria. Ze zijn het verdienmodel, dus als je die straks niet meer kunt verkopen, wordt het lastig.”

Een woordvoerder van Albert Heijn ziet echter geen reden tot ongerustheid. “Frikandellen zijn bij ons geen probleem. We hebben er genoeg, dus alle klanten zijn welkom.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder