-

Nieuwste

Koning strijkt duizenden euro’s inflatiecorrectie op, maar weigert in te leveren

Willem-Alexander tijdens Prinsjesdag

Willem-Alexander, Máxima, Amalia en Beatrix krijgen volgend een flinke salarisverhoging dankzij de inflatiecorrectie. Voor de meeste Nederlanders gaat het om enkele tientjes, maar voor de koninklijke familie gaat het om tienduizenden euro’s.

Tijdens Prinsjesdag zei de koning nog: “Het is pijnlijk dat Nederlanders moeite hebben om hun rekeningen te betalen.” Diezelfde dag werd ook zijn nieuw salaris bekendgemaakt. De koning krijgt een salarisverhoging van 2,8 procent. Ook de andere Oranjes krijgen compensatie voor de hoge inflatie. Gezamenlijk krijgen ze maar liefst 50 miljoen euro, tegenover 48,2 miljoen vorig jaar.

Het vertrouwen in het koningshuis is dan ook lager dan ooit. Dat bleek uit het jaarlijkse koningsonderzoek van Ipsos. Minder dan de helft van de bevolking heeft nog vertrouwen in de Oranjes. Een van de deelnemers geeft aan: “Dat de bevolking veel moet betalen voor zijn leven en dat hij daarvan zeer ruim kan leven en geen of bijna geen belasting betaalt.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder