Nieuwste
BEELDEN: Koningspaar uitgejouwd tijdens Prinsjesdag
De stemming tijdens de koninklijke rijtoer vanaf paleis Noordeinde in Den Haag tot de Koninklijke Schouwburg was te snijden. Ze werden onthaald op omgekeerde vlaggen, hard gefluit en boegeroep. Ook tijdens de bordesscène was de sfeer grimmig.
Protesterende boeren en andere sympathisanten lieten hun ongenoegen duidelijk blijken en zorgden voor de nodige onrust. Bij het verlaten van het paleis was het even stil. Dan begonnen Oranjefans te juichen, maar werden algauw overstemd door boegeroep.
Een Oranjefan is niet te spreken over de taferelen die ze zag. “Net zagen we hier nog helemaal niets van en nu zijn ze overal. Ik snap dat ze iets willen laten horen, niemand heeft het momenteel makkelijk. Maar ik weet niet echt of het koningspaar hier iets aan kan doen”, klinkt het.
De gemeente Den Haag had eerder laten weten dat omgekeerde vlaggen toegelaten waren, zo lang ze maar niet aan gemeentebezit zouden worden opgehangen.
Premier Rutte liet ook van zich horen. Hoe snapt dat mensen ontevreden zijn, maar landverrader naar de koning roepen vindt hij een brug te ver en belachelijk. Dit is volgens de premier niet goed te praten.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.