-

Nieuwste

Estelle Cruijff maakt plasje voor dokter: ‘Urine in champagnefles?’

Estelle

Onlangs liep Estelle Cruijff een blaasontsteking op. Toen ze naar de dokter wilde gaan, kreeg ze de opdracht om een potje urine mee te brengen. Ze had echter geen potje in huis, dus kwam dochter Joëlle met een alternatief. “Champagnefles?”

Na een mooie vakantie op Ibiza, kwam ze in Nederland terug met een blaasontsteking. Ze had ’s avonds zoveel pijn, dat ze niet anders kon dan haar huisarts bellen.

In haar podcast doet ze het relaas. “Het was een uur of half 9, en ik dacht ik ga tóch even de huisartsenpost bellen. Ik had een vrouw aan de telefoon, en het brandt en je wordt gewoon gek.” De assistente vroeg haar eerst om wat gegevens. Ik denk mijn BSN-nummer? Moet ik naar de woonkamer lopen om mijn tas te pakken, ik red het niet eens naar mijn slaapkamerdeur.”

Potje urine

Daarna kreeg ze nog een heleboel vragen voorgeschoteld. “Ze bleef maar vragen stellen: ‘Heb je wel genoeg gedronken, heb je je koorts opgemeten’, ze vroeg nog net niet of ik een AH-bonuskaart had en of ik die er nog even bij wilde pakken.”

Estelle werd zo boos dat ze de eerste hulp wilde bellen. Daarop vroeg de assistente om een potje urine mee te brengen. “Waar haal ik dat potje vandaan? Moet ik mijn fles shampoo leegmaken? Hebben mensen dat standaard in huis?”, antwoordde Estelle verbaasd.

Alternatief

Uiteindelijk ging de afspraak met de dokter dus niet door, maar dochter Joëlle heeft voor een volgende keer wel een oplossing. Wat heeft de blondine immers altijd in huis om urine in te doen? “Een champagnefles”, gekscheert Joëlle.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder