Nieuwste
Net binnen: Johan Derksen komt met gloednieuw programma
Johan Derksen trok dan wel de stekker uit Vandaag Inside, binnenkort is de analist gewoon weer te zien in een nieuw programma van Rutger Castricum. In de vierdelige PowNed-serie Inclusief Rutger praat Derksen over inclusie en diversiteit. Het programma is vanaf 13 mei te zien op NPO2.
In het programma probeert Castricum een antwoord te formuleren op de vraag of we tegenwoordig niet behoorlijk doorschieten? Dat doet hij door te praten met voorvechters van meer diversiteit en gelijkheid. Anderzijds laat hij ook mensen aan het woord ‘die nog altijd met de hakken in het zand staan en die iedere vorm van verandering verafschuwen’.
Johan Derksen kreeg de wind van voor nadat hij in Vandaag Inside seksueel grensoverschrijdend gedrag bekende jegens een bewusteloze vrouw. Hij zou haar met een kaars gepenetreerd hebben. Later zwakte hij dit af en zei dat er van penetratie geen sprake was. Naar aanleiding van de heisa besloot Derksen om te kappen met Vandaag Inside.
Castricum gaat in het programma ook nog in gesprek met onder meer Freek de Jonge, acteur André Dongelmans, NOS-hoofdredacteur Marcel Gelauff en politicus Tunahan Kuzu.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.